۱۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84169928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۱
کد خبر: 84169928
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- میزبانی سمنان از شهدای گمنام، بازدید مسوولان تامین اجتماعی کشور از مراکز درمانی، کشف ۹۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ثبت ملی دو اثر میراث فرهنگی، و راهیابی تیم هندبال بانوان استان به لیگ دسته‌یک، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از ششم تا دوازدهم دی ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
به گزارش شامگاه جمعه کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۲ نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر  جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۵۴ نفر رسید. 
۶۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۰ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۸۵ درصد از نیاز ایتام استان به کالاهای اساسی تاکنون از سوی این نهاد تامین شد.
محمد قوسی روز پنجشنبه با اشاره به جشن پایان نیازهای ضروری ایتام(کالاهای اساسی) با احصا نیازمندی‌های آنان و مشارکت خیرین تا دهه مبارکه فجر، به رسانه ها افزود: تا کنون ۸۵ درصد از نیازهای ضروری در قالب کالای اساسی برطرف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان گفت: ۹۲ دستگاه ماینر یا استخراج‌کننده ارز دیجیتال ماه آذر ۹۹ در چهار مزرعه استان کشف شد.
سرهنگ محمداسماعیل حداد روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: ارزش ۹۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال بالغ بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.
فرمانده انتظامی دامغان گفت: هشت تن تخم مرغ خارج از شبکه توزیع در ۲ دستگاه کامیون در شهرستان دامغان کشف و توقیف شد.
سرهنگ سید رضا علوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی دامغان در پی رصد و کار اطلاعاتی، سرنخ هایی از انتقال مقادیر قابل توجهی تخم مرغ خارج از شبکه توزیع به دست آوردند. 
سفر امیرعباس منوچهری معاون درمان و تعدادی از مدیران سازمان تامین‌اجتماعی روز دوشنبه به استان سمنان و بازدید از بیمارستان شفاء سمنان و چند مرکز زیرمجموعه این سازمان در استان از دیگر خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی
مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابرازداشت: این استان با بیش از ۶۰۰ اثر و بنای تاریخی باارزش به ۱۰۰ نیروی یگان حفاظت نیازمند است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌هایی مراتب ثبت ۲ اثر فرهنگی‌- تاریخی را به استاندار سمنان ابلاغ کرد.
به‌گزارش روز سه شنبه روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌هایی به علیرضا آشناگر استاندار سمنان، مراتب ثبت ۲ اثر فرهنگی‌- تاریخی شامل «محدوده تاریخی روستای بیابانک» و«پل بزرگ روستای بنکوه» را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.
راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان روز چهارشنبه در بازدید از مراحل تهیه فیلم کوتاه حافظ گفت: ۲۰ فیلم‌ کوتاه به تهیه‌کنندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به سفارش دفتر امور شهری استانداری و با مشارکت شهرداری‌های استان در حال تهیه است.
فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست با رمضانعلی حیدری خلیلی  معاون سازمان امور سینمایی کشور گفت: طبق توافق با سازمان امور سینمایی این وزارتخانه، یک فیلم مستند و یک فیلم سینمایی از زندگی آیت‌الله العظمی شاهرودی تهیه می‌شود.
برگزاری آیین وداع با شهدای گمنام دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران سمنان و قرائت دعا و زیارت و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در پارک موزه دفاع مقدس این شهر و درگذشت حاج محمد ابراهیم سلطان‌حسینی پدر شهیدان محمد و علی محمد سلطان حسینی در سمنان، از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۵۲ درصد انرژی برق در شهرستان سمنان، به لحاظ ترکیب مصرف، در فعالیت‌های تولیدی مصرف می‌شود.
سیدمحمد موسوی زاده روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار سمنان گفت: به لحاظ ترکیب مصرف، حدود ۵۲ درصد انرژی این شهرستان صرف فعالیت های بخش تولید شامل صنعت و کشاورزی می شود.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: حدود ۳۹۲ هزار نفر از مردم این استان، دارای سهام عدالت هستند که ضرورت دارد برای استفاده از منافع این سهام کد بورسی دریافت کنند.
امیر خلیلی‌خواه عصر سه‌شنبه در نشست وضعیت ثبت‌نام در سامانه سجام سهامداران سهام عدالت استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل اقتصاد و دارایی استان ابراز داشت: از ۳۹۲ هزار نفر سهام دار عدالت در استان، ۱۷۲ هزار نفر روش مستقیم و بقیه روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۲۳ طرح پژوهشی و دانشگاهی این حوزه از حمایت مالی یا پژوهانه در قالب گرنت جوانه در استان بهره‌مند شد.
سید یاسر حسن پور روز یکشنبه به رسانه ها افزود: چهار میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال برای حمایت از ۲۳ طرح گرنت جوانه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان اختصاص یافت.

ورزش
استاندار سمنان گفت: ساخت پیست ویژه رشته دوچرخه‌سواری BMX یا نمایشی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار با کمک شهرداری و فدارسیون دوچرخه‌سواری اقدام شود.
علیرضا آشناگر روز شنبه در دیدار با خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران در سالن غدیر استانداری سمنان ابراز داشت: در صورت تکمیل پیست رشته دوچرخه‌سواری نمایشی یا BMX در چهار شهرستان استان سمنان ،استانداری نسبت به خرید دوچرخه ویژه این رشته ورزشی اقدام خواهد کرد.
رئیس گروه هماهنگی ورزش بانوان استان‌ سمنان گفت: تیم هندبال بانوان استان برای اولین بار در لیگ دسته یک شرکت خواهد کرد که دستاوردی بزرگ در ورزش بانوان استان است.
ناهید امیدی روز دوشنبه در نشست  ویدئو کنفرانسی هم‌اندیشی نائب رئیس‌های هیات‌های ورزشی استان سمنان با مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان ابراز داشت: اعزام تیم ها برای مسابقات قهرمانی به منظور توسعه ورزش قهرمانی در بین بانوان رایگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha