یادواره شهید سردار سلیمانی بصورت مجازی در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - یادواره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و محفل انس با قرآن به مناسبت نخستین سالگرد شهادت وی با پخش سخنرانی، شعرخوانی، مداحی و قرائت قرآن در شبکه‌های اجتماعی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه ناحیه آستارا شامگاه جمعه در یادواره شهید سلیمانی در مسجد محمد رسول الله (ص) این شهرستان اظهار کرد: این شهید سرافراز با تشکیل گروه های مقاومت و ساماندهی نیروهای بسیج مردمی در منطقه به مقابله با دشمنان برخاسته بود و شهدای اسلام به واسطه بصیرت در مسیر حق بودند و باید گنجینه ارزش های آنان حفظ و به نسل جوان منتقل شود.

سرهنگ بهزاد قنبری ادامه داد: همه ملت ایران مدیون شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم هستند و امنیت ایران اسلامی با خون شهدا تضمین شده و نسل جوان جامعه باید با رشادت ها و ایثارگری های شهدا آشنا شوند.

فرمانده سپاه آستارا گفت: سردار سلیمانی تا لحظه شهادت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشت و اگر ایستادگی سردار دل‌ ها و جبهه مقاومت در برابر تکفیری ها و داعش نبود، بی‌ تردید دشمن به مرزهای ما نزدیک می شد.

قنبری افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی باید شاخصه های خودشناسی، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نهادینه شود و جوانان در راستای این شاخصه های برجسته حرکت کنند.

معاون حوزه علمیه آستارا هم در محفل انس با قرآن در بقعه امام زادگان این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی به پاس جانفشانی شهدا و نهضت امام (ره) شکل گرفت و اکنون با آرامش خاطر سر سفره حکمت قرآن نشسته ایم.

حجت الاسلام جبرئیل ملکی افزود: شهادت، عالی ترین و بهترین نوع مرگ است و سردار سلیمانی شایسته شهادت بود و معنویت این شخصیت والامقام باعث ماندگاری نام او شد.

تعدادی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر هیات رزمندگان اسلام آستارا به یاد شهید سلیمانی خاطرات دوران جنگ تحمیلی را بازگو کردند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المنهدس از فرماندهان جبهه مقاومت پس از عمری مجاهدت، بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

شیوع ویروس کرونا که جهان را درگیر خود کرده، باعث محدودیت در اجتماعات و برنامه های مردمی شده و اغلب آئین ها در فضای مجازی برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha