بنیاد مسکن تالش از صدور ۳۲۰ سند مالکیت روستایی خبر داد

آستارا - ایرنا - سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تالش گفت: امسال ۳۲۰ فقره سند مالکیت اماکن روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و برای تثبیت مالکیت روستانشینان بر زمین‌ها و خانه‌های خود، به آنها واگذار شده است.

حامد یزدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بنیاد مسکن تالش اظهار کرد: طرح هادی ۲۱۵ روستا تهیه و در بیش از ۴۵ درصد روستاها اجرا شده و این شهرستان از نظر برخورداری از اعتبارات بنیاد مسکن، چهار درصد عقب ماندگی داشت و برای جبران آن و تخصیص اعتبارات مورد نیاز تلاش می کنیم.

وی افزود: بخشی از اعتبار مورد نیاز توسعه زیرساخت معابر و احداث اماکن عمومی نظیر پارک، نمارخانه و سرویس بهداشتی در روستاها در سال جاری و بقیه در سال آینده تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران تالش ساخت پل آبنمای گودول در طرح هادی روستای حسن دیرمان را تصویب کرده و اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان برای اجرای آن، ۱۰ حلقه لوله بتنی هزار و ۵۰۰ میلیمتری تامین کرده و پل آبنما توسط بخش خصوصی با هماهنگی بنیاد مسکن تالش احداث می شود.

سرپرست بنیاد مسکن تالش گفت: از ۲ هزار واحد سهمیه ساخت مسکن محرومان در استان گیلان، سهم تالش ۳۱۲ واحد است و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز برای اختصاص ۱۵۰ واحد دیگر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور قول داده است.

یزدانی بیان کرد: ساخت مسکن ۶۰ متری برای محرومان در بخش های مختلف شهرستان در زمین هایی با مالکیت خود اشخاص آغاز شده و برای این پروژه ها ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی و ۳۰ میلیون ریال بلاعوض از اعتبارات  سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha