۱۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84168079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سردار سلیمانی نمونه مکتب تربیتی امام خمینی(ره) است

شهرکرد- ایرنا- مدرس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه والایی از پرورش‌یافتگان مکتب تربیتی امام خمینی(ره) و شاگردی در رکاب ولی‌فقیه است.

یزدان جلالی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مکتب امام راحل دربرگیرنده سه مولفه علم، ایمان و خودباروی است که شهید سلیمانی در هر سه مقوله به اوج رسید و به الگویی والا برای انسان‌های آزادی‌خواه و پیرو مکتب حق  تبدیل شد.

معاون اسبق سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سردار سلیمانی در حالی که در اوج قدرت نظامی قرار داشت و سرآمد نیروهای نظامی در منطقه به شمار می‌رفت و دشمن از وی به شدت هراس داشت اما در برابر دیگران انسانی فروتن، مهربان و رئوف بود که این ویژگی‌های اخلاقی از مشخصه‌های تربیتی مکتب امام خمینی(ره) به شمار می‌رود.

جلالی، تقویت جهان اسلام را از مهمترین آثار حضور سردار سلیمانی در منطقه و پس از شهادت این سردار سرافراز اسلام برشمرد و گفت: مکان و عامل شهادت سردار سلیمانی نشان می‌دهد که این بزرگ مرد تنها تعلق به ایران ندارد بلکه متعلق به جهان اسلام است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: دفاع شهید سلیمانی از مردم مذاهب مختلف اسلام و حتی فراتر از آن، دفاع از ایزدی‌های عراق در برابر داعش نشان دهنده آن است که حاج قاسم یک شخصیت فراملی و فارغ از هر گونه مذهب بود که این موضوع در نزدیک کردن مردم منطقه و مذاهب مختلف در تقویت جبهه مقاومت نقش موثری دارد.

جلالی در ادامه به تبیین نقش راهبردی مقام معظم رهبری در پیروزی جبهه مقاومت پرداخت و افزود: استکبار جهانی سالها است که در جهان اسلام رخنه کرده و دشمنی آمریکا با مردم غرب آسیا که کانون حضور مسلمانان است چهره عریانی به خود گرفته از این رو در مقابل این اقدام دشمن، مقام معظم رهبری استراتژی مقاومت را مطرح کرده‌اند که تاکنون دستاوردهای قابل توجهی به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: استراتژی مقاومت به این معنا است که نباید در برابر دشمن تسلیم شویم بلکه باید با تکیه بر قدرت ایمان و امکانات درونی خود در مقابل استکبار مقاومت کرده و مانع تحقق اهداف شوم آن شد.

جلالی، انحطاط از درون رژیم اشغالگر قدس را حاصل استراتژی مقاومت دانست و افزود: با وجود همه کارشکنی‌ها و نفوذ استکبار در منطقه و جنگ‌افروزی‌ها در یمن، لبنان، سوریه و عراق امروز نه تنها به اهداف خود نرسیده‌ است بلکه رژیم اشغالگر قدس به عنوان پیشران سیاست‌های استکباری در منطقه در مرزهای خود دچار انحطاط شده است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: شهید سلیمانی به خوبی استراتژی مقاومت را در منطقه پیاده کرد و امید است با تاسی از این فرمانده بزرگ، جبهه مقاومت بتواند جایگاه خود را در منطقه تداوم بخشد.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، شهید سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت و در همین راه به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha