۳۵ درصد از مهارت‌آموزان مرکز فنی‌وحرفه‌ای مهاباد جذب بازار کار می‌شوند

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد گفت: ۳۵ درصد مهارت‌آموزان این مرکز پس از طی آموزش‌های لازم و کسب مدرک در این شهرستان جذب بازار کار می‌شوند.

محمود کریم‌دخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان اشتغال شامل داوطلبانی است که با هدف ایجاد کار در دوره‌های سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و پس از اتمام دوره وارد بازار کار می‌شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۴۰ مهارت‌آموز در قالب ۱۰۰ دوره مختلف، آموزش‌های مختلف را در این مرکز فراگرفتند.

رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد اظهار داشت: از این تعداد ۴۶۷ نفر مرد و ۳۷۳ نفر زن هستند که در حرفه و رشته‌های مختلف مهارت‌های کسب و کار را فراگرفتند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۴۰ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در کارگاه‌های ثابت مرکز فنی‌وحرفه‌ای این شهرستان و ۸۵۰ نفر در قالب ۳۲ هزار و ۸۱۰ نفر ساعت نیز در کارگاه‌های سیار توسط ۶ مربی خانم و هشت مربی آقا برگزار شده است. 

کریم‌دخت، با بیان اینکه رشته‌های فنی و صنعتی بیشترین متقاضی را در این مرکز آموزشی دارند، ادامه داد: مکانیک خودرو، تاسیسات، تعمیر موبایل و دوخت لباس کردی از جمله رشته‌های پرطرفدار هستند که همگی آنها با حداکثر ظرفیت طی سال گذشته برگزار شد.

وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری دانست و اضافه کرد: امسال همچنین ۱۵۳ نفر در ندامتگاه، ۱۰۶ نفر در پادگان‌های نظامی و ۶۸ نفر نیز در مناطق حاشیه شهر و روستاهای اطراف آموزش‌های رایگان دریافت کرده‌اند.

کریم‌دخت افزود: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام‌های موثرتری بردارند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌‍ای است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha