اردبیل در حوزه سلامت باروری از استان‌های مطرح کشور است

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: این استان در حوزه سلامت باروری از استان‌های مطرح و توانمند کشور است.

به گزارش ایرنا ، دکتر محمدرضا رضایی‌بنا روز چهارشنبه در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: اگر نام استان اردبیل در حوزه سلامت باروری مطرح می‌شود و حرفی برای گفتن در این زمینه دارد در سایه فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان است که توانسته با تعامل موثر با دانشگاه علوم پزشکی این خلاء را رفع کند.

وی با قدردانی از اهتمام جهاد دانشگاهی در توجه به حوزه سلامت باروری استان افزود: با توجه به میزان موفقیت قابل قبول و رشد چشمگیر فعالیت‌های این مرکز، حمایت‌های لازم جهت پیشبرد اهداف آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی_درمانی استان اردبیل ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خدمات و روش‌های مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری باید مطابق با استاندارد ملی و جهانی و به روز پیش برود که مرکز درمان ناباروری قفقاز با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این زمینه موفق عمل کرده است.

او به ارتباط تنگاتنگ مراکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی و ریحانه دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: همکاری‌های این مراکز به ارائه خدمات بیشتر در این زمینه کمک شایانی می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز گفت: ارتقای امکانات و سطح خدمات مرکز درمان ناباروری این واحد، رضایت مراجعه‌کنندگان را به دنبال داشته است.

مهران اوچی اردبیلی افزود: این نهاد در حوزه سلامت باروری زیرساخت‌های مناسبی جهت ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور ایجاد کرده است.

وی گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به نیازسنجی دقیق با ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز بخشی از دانش فنی پژوهشگاه رویان که یک قطب تحقیقاتی و فناوری در تراز بین‌المللی و پیشگام در توسعه علم، فناوری و نوآوری در علوم زیستی است را در استان اردبیل بومی‌سازی کرد که توانسته است به ارتقای علمی و درمانی کمک شایانی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه با تلاش و فعالیت این مرکز و طبق اعلام خانواده‌ها درمان بیش از یک هزار و ۶۰۰ زوج در ۱۰ سال گذشته موفقیت‌آمیز بوده است، تشریح کرد: این مرکز به همت جهاد دانشگاهی و با حمایت مسئولان و دانشگاه علوم پزشکی استان در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی شد.

اوچی اردبیلی افزود: در سه سال اخیر بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای ارتقای تجهیزات و راه‌اندازی بخش لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی این مرکز هزینه شده و فلوشپ نازایی و ۲ نفر دارای دوره تکمیلی لاپاروسکوپی و رادیولوژی نازایی جهت گسترش خدمات قابل ارائه به زوج‌های نابارور جذب شده است.

وی گفت: در پنج سال اخیر تسهیلات درمانی خوبی با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی ، بیمه برکت و ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در قالب طرح‌های حمایتی به زوجین نابارور و کم‌بضاعت ارائه و دغدغه تامین هزینه‌های درمان بسیاری از مراجعه‌کنندگان برطرف شده است.

او ادامه داد: با حمایت مسئولان استانی زمینی با کاربری درمانی برای احداث مجتمع سلامت به جهاد دانشگاهی اردبیل واگذار شده که با راه‌اندازی آن شاهد توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری و گسترش خدمات حوزه سلامت خواهیم بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha