۳۰ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ میلیون دلار کالا از استان طی ۹ ماهه امسال از مبادی گمرک استان و سایر گمرکات کشور صادر شد.

حسن شمسی‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۲۲ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار از گمرک استان صادر شده است.

وی تعداد کشورهای هدف صادراتی استان را ۱۰ کشور اعلام کرد و گفت: کالاهای صادر شده از استان به ترتیب به کشورهای عراق، افغانستان، هند، پاکستان، رومانی، ترکیه  و آذربایجان بوده است.

شمسی‌پور بیشترین کالاهای صادراتی استان را محصولات غذایی نظیر خوراک آبزیان عنوان کرد و افزود: فرش، کف‌پوش، موکت، لوازم خانگی، عسل، محصولات لبنی، چدن، آهن و میلگرد از دیگر کالاهای صادراتی استان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از کاهش ۳۵ درصد صادرات استان در سالجاری خبر داد و گفت: این کاهش صادرات به سبب تشدید تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بوده است به طوری که هدف صادراتی استان از ۵۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۴۰ میلون دلار در سالجاری کاهش یافته است.

شمسی‌پور در ادامه از  کاهش ۷۴ درصدی ارزش کالاهای وارداتی به استان در سالجاری خبر داد و افزود: در ۹ ماهه امسال چهار میلیون و ۸۶۲ هزار دلار کالا به استان وارد شد.

وی کشورهای مبدا وارداتی استان را چین، آلمان، ایتالیا، لهستان و امارات متحده عربی اعلام کرد و گفت: بیشترین حجم کالاهای وارداتی به استان قطعات یدکی  و ماشن‌آلات خط تولید واحدهای صنعتی است.

به گزارش ایرنا، برخی از محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری نظیر ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha