۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84166800
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کلینیک ناصرین برای آموزش بزهکاران در همدان راه‌اندازی شد

همدان _ ایرنا _ کلینیک آموزشی ناصرین در راستای کمک و اصلاح رفتار جوانان بزهکار همدان برای نخستین بار در سطح کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین گفت: متولیان این طرح باید توجه خود را به انجام کار با کیفیت اما با تعداد کم معطوف کنند و پس از موفقیت در این مرحله، به توسعه کار بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید مصطفی موسوی اصفهانی» راه اندازی این کلینیک را بستری برای کمک به جوانان بزهکار ۱۸ تا ۳۵ سال اعلام کرد و افزود: اگر بتوانیم حتی ۱۰ نفر از جوانان را در این کلینیک بازپروری و راهنمایی و از انحراف جدید آن‌ها جلوگیری کنیم، بسیار عالی است و سپس باید به دنبال انجام یک کار گسترده در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه با موفقیت این طرح، استان‌های دیگر نیز همدان را الگو خود قرار خواهند داد، گفت: عکس این موضوع نیز صادق است و اگر نتیجه مناسب از آن دریافت نشود، انجام آن در دیگر مناطق نیز با اما و اگرهایی روبرو خواهد شد.

 مدیرحوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه طرح از سوی طلاب فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی، در همدان به صورت بومی اجرا می‌شود، اظهار داشت: دوره‌های آموزشی - تربیتی در این کلینیک برای جوانان بزهکار برگزار می‌شود با این هدف که دیگر راهی زندان نشوند.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی گفت: از همه دستگاه‌ها این انتظار وجود دارد تا با این مجموعه برای دستیابی به نتیجه مطلوب همکاری لازم در همه عرصه‌ها را داشته باشند.

به گفته وی پرونده بزه کاران جوانی که به سبب غفلت، جرایم غیر اخلاقی و مفاسد اجتماعی که سازمان یافته نیستند و سابقه خلافکاری ندارند و گاهی غیر عمد در زندان گرفتار هستند، بنا به صلاحدید قاضی، از دادستانی به کلینیک ارجاع داده می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، از دیگر برنامه های عمومی برای زندانیان را شرکت در جلسه های آموزشی، تربیتی و نیز طرح تربیت در صحنه نام برد و خاطر نشان کرد: این افراد با حضور در مساجد، مزار شهدا و شنیدن روایت زندگی آنها و حضور در محل اجرای حد، متنبه می‌شوند. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی عنوان کرد: این دوره بستگی به نوع جرم مرتکب شده بزه کار، بین ۳۰ تا ۶۰ روز به طول می‌انجامد که بعد از اتمام آن، ارتباط وی با روحانی ادامه دارد.

 مدیرحوزه‌های علمیه استان همدان اظهار داشت: بعد از ریشه یابی بزه، اعم از مالی، معیشتی، فرهنگی و بی سرپناهی، ضمن هماهنگی با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، با ارجاع و استفاده از بسته های حمایتی آن نهاد، بهبود کامل و همه جانبه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی توصیه کرد: طلاب باید برای ارتقا کیفیت این طرح تمام تلاش خود را به کار گیرند و نیز لازم است همه مسوولان برای کمک به نسل جوان به میدان بیایند و آن را یک وظیفه همگانی بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه آنچه در اسلام به عنوان تربیت انسان مطرح شده، تربیت‌هایی است که با حرکت ایجابی به وجود می آید » نه رفتارهای سلبی ادامه داد: البته رفتار سلبی باید در شرایط استثنایی مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» با اشاره به اینکه روحانیت تلاش در عرصه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را وظیفه دینی خود می داند، خاطرنشان کرد: اگر کلینیک ناصرین بتواند تنها یک نفر را تربیت کند، می توان گفت که در کار خود موفق بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha