طالبیان: دوره‌های دانش‌افزایی به موفقیت قایقرانی ختم می‌شود

تهران- ایرنا- ملی‌پوش رشته قایقرانی گفت: تدابیر رییس فدراسیون قایقرانی در برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی در نهایت به توسعه این رشته در ایران کمک خواهد کرد.

«احمدرضا طالبیان» روز ‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از مسابقات قهرمانی کشور به ویروس کرونا مبتلا شدم و این موجب شد تا نتوانم به همراه تیم در مرحله نخست اردو آمادگی حضور پیدا کنم و تمریناتم بیشتر به‌صورت انفرادی بود. تمریناتی که در حال حاضر نیز پیگیری می‌شود و تا مسابقات لیگ که اواسط دی‌ماه برگزار خواهد شد ادامه دارد.

این ملی‌پوش قایقرانی با اشاره به برگزاری نخستین دوره لیگ برتر قایقرانی ادامه داد: در این دوره من به همراه یک تیم به‌عنوان مربی - بازیکن حضور دارم و این حضورم هم می‌تواند من را در شرایط مسابقه قرار دهد و هم تجربه‌خوبی در حوزه مربیگری باشد. البته مربی‌گری به این معنا نیست که به‌زودی بازنشسته خواهم شد بلکه یک تجربه و چالش جدید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو نیز گفت: اسفندماه باید در تایلند با رقیبان قدرتمندی از قاره آسیا به رقابت بپردازیم. این کار را سخت کرده است، چون رقیبان از کره‌جنوبی، چین، ازبکستان و قزاقستان هستند و سهمیه آسیا نیز محدود است. لازمه حضور در المپیک آمادگی لازم است که اکنون مربیان به دنبال آن هستند تا با اردوهای تدارکاتی ورزشکاران را به سطح مطلوب برسانند.

طالبیان در ادامه گذری بر لیگ برتر زد و گفت: مسابقات لیگ از اواسط دی‌ماه آغاز می‌شود و می‌تواند یک محک جدی برای ما باشد چون ویروس کرونا و شیوع آن در سطح جهان موجب شده تا کمتر کشوری ریسک برگزاری اردو خارجی را بپذیرد. در لیگ هم رقابت را تجربه می‌کنیم و هم می‌توانیم به چشم یک اردو تدارکاتی مهم به آن نگاه کنیم.

این ملی‌پوش قایقرانی با اشاره به راهبرد موفقیت در مسابقات و تورنمنت‌های بزرگ تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در برنامه فدراسیون موردتوجه قرار گیرد بحث استعدادیابی است. زمانی که این مهم تحقق پیدا کند بدون شک انتظار کسب مدال از ورزشکاران ایرانی وجود دارد. ما در گذشته توانستیم در سطح بازی‌های آسیایی مدال کسب کنیم و در رده‌های سنی نیز مدال گرفتیم. بدون شک با مدیریت علیرضا سهرابیان که خود از خانواده قایقرانی است آینده خوبی می‌شود برای این ورزش در ایران پیش‌بینی کرد. اکنون فدراسیون با مدیریت وی دوره‌های دانش‌افزایی را در دستور کار قرار داده که یکی از مهم‌ترین اصول توسعه هر رشته به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha