هزار مورد اشتغال با اجرای طرح کارخانه شیشه در تربت‌جام ایجاد شد

مشهد- ایرنا- فرماندار تربت‌جام گفت: طرح ملی ساخت کارخانه صنایع شیشه در این شهرستان واقع در جنوب شرقی خراسان رضوی زمینه اشتغال هزار نفر از جوانان را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مرتضی حمیدی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این کارخانه به عنوان یک پروژه ملی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار با زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربع سال ۱۳۹۲ آغاز شده و هم‌اینک مراحل نهایی تکمیل آن به پایان رسیده لذا در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: اجرای این طرح بزرگ زمینه اشتغال غیرمستقیم دو هزار نفر را تاکنون صورت فراهم کرده است. 

فرماندار تربت‌جام گفت: از ابتدای شروع ساخت و تجهیز کارخانه شیشه تاکنون افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل نهایی این طرح ملی به صورت مستقیم و غیرمستقیم افزون بر  سه هزار نفر را مشغول کار خواهد کرد. 

حمیدی افزود: کارخانه صنایع شیشه آذرمینای جام روزانه ظرفیت تولید ۶۰۰ تن محصول و سالانه ۲۰۰ هزار تن شیشه به رنگهای سفید، سبز، آبی و قهوه‌ای را در ابعاد ۲ تا ۱۹ میلیمتر دارد.

وی ادامه داد: مواد اولیه تولید شیشه این واحد فرآوری از معدن سنگ روستای بزد شهرستان تربت‌جام استخراج فراهم می‌شود لذا یکی از مهمترین ویژگیهای این کارخانه تامین مواد اولیه مور نیاز آن در همین شهرستان است.

فرماندار تربت‌جام انواع شیشه خودرو، نشکن، کانتینری و سکوریت را از دیگر تولیدات این واحد صنعتی ذکر و بیان کرد: معادن غنی فراوانی در این شهرستان برای تولید همین محصولات وجود دارند لذا کارشناسان این پروه با آگاهی از چنین ظرفیتی اقدام به ساخت کارخانه شیشه‌سازی در مجاورت معدن محلی سیلیس کردند.

وی گفت: ماده معدنی سیلیس استخراجی کوههای روستای بزد خلوص ۹۷ درصدی دارد و همین امر هزینه فرآوری سیلیس را که اصلی‌ترین ماده اولیه ساخت شیشه به شمار می‌رود کاهش داده است.

حمیدی به نزدیک بودن شهرستان تربت‌جام به مرز با کشورهای همسایه شرقی نیز اشاره و بیان کرد: بستر صدور تولیدات کارخانه شیشه‌سازی جام به افغانستان فراهم شده لذا فعالیت آن می‌تواند نقش بسزایی در صادرات شیشه به دیگر کشورهای همسایه و حتی آسیا داشته باشد.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha