واحد تولیدی "گلوکز شیرین" در اشنویه پس از ۶ سال به چرخه تولید بازگشت

مهاباد -ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: با بازگشت به چرخه تولید کارخانه گلوکز شیرین این شهرستان مرزی که به مدت ۶ سال راکد بود، زمینه اشتغال ۱۰ نفر در این واحد صنعتی فراهم شده است.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهامداران قبلی این کارخانه در اوایل افتتاح و بهره‌برداری آن در سال ۱۳۹۳ به دلیل عدم توانایی در بازپرداخت سود بانکی و بدهی‌های کلان آن دچار مشکل شدند و تمامی کارگران از کار بیکار و طرح تعطیل شد.

وی افزود: بعد از گذشت چند سال و با پیگیری‌های فرمانداری و هماهنگی با ادارات کل استان و تلاش سهامداران قبلی، سرمایه‌گذار جدیدی تمامی سهام این کارخانه را خریداری کرده و این واحد تولیدی را از رکود خارج ساخته است.

فرماندار اشنویه افزود: مبلغ اصلی این سرمایه‌گذاری تاکنون اطلاع‌رسانی نشده ولی سهامدار جدید تاکنون ۹۰ میلیارد ریال سود و بدهی بانکی و سایر بدهی‌های سهامدار قبلی را تسویه کرده‌ است.

مام‌عزیزی افزود: کارخانه گلوگز شیرین اشنویه در زمینی به مساحت بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع احداث شده و قادر به تولید گلوکز از آرد ذرت و نشاسته از گندم و نیز تولید انواع گلوتن است.

وی ادامه داد: این نخستین واحد صنعتی راکد این شهرستان در سال جاری است که به چرخه تولید باز می‌گردد و با توجه به تولیدات متنوع آن نقش مهمی در پویایی این صنعت در اشنویه و فعال شدن سایر صنایع مرتبط با آن و ایجاد اشتغال‌زایی در منطقه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۴ واحد صنعتی فعال با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر در این شهرستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha