توانمندسازی اقتصادی بیسوادان در کرمانشاه دنبال می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه اعلام کرد که موضوع توانمندسازی اقتصادی بیسوادان توسط معلمان نهضت سوادآموزی در این شهرستان دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، فضل الله رنجبر روز یکشنبه در نشست با معلمان نهضت سوادآموزی که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: معلمان نهضت سوادآموزی کرمانشاه با توجه به اینکه فعالیت خود را در مناطق حاشیه‌ای و روستاهای دورافتاده متمرکز کرده اند علاوه بر بحث سوادآموزی موضوع توانمندسازی و آموزش های مشاوره ای را نیز در دستور کار دارند.

وی افزود: موضوع توانمندسازی اقتصادی و آموزش های خانواده که توسط معلمان نهضت به افراد بیسواد در مناطق محروم ارایه می شود می تواند منجر به رونق اقتصادی و اشتغال زایی در آن مناطق شود.

فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: برساس برنامه‌ریزی‌های کشوری امسال باید سه هزار و ۷۵۰ نفر در سطح شهرستان کرمانشاه باسواد شوند که تاکنون ۸۳ درصد این آمار محقق شده است.

رنجبر اعلام کرد: براساس برآوردهایی که اداره کل آموزش و پرورش انجام داده است امسال آمار سوادآموزان در شهرستان کرمانشاه از سهمیه در نظر گرفته شده بیشتر خواهد بود.

 فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از رسالت های جمهوری اسلامی رسیدگی به مناطق محروم و مستضعفان است، گفت: نهضت سواد آموزی مصداق بارز توجه به محرومان و مظلومان در جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

 رنجبر، معلمان را پیشگامان توسعه در جامعه خطاب کرد و گفت: امروز معلمان نهضت سواد اموزی کار دشوارتری نسبت به دیگر معلمان بر عهده دارند.

 وی عنوان کرد: این معلمان بدون توقع مالی و با دست خالی افراد بیسواد را شناسایی و علاوه بر آموزش آنها برای توانمندسازی آنان نیز تلاش می‌کنند.

 فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: تا پایان سال جاری نشست دیگری با حضور دیگر ارگان‌های دولتی برگزار خواهیم کرد تا معلمان نهضت سوادآموزی مشکلات خود را برای آموزش در مناطق حاشیه و روستاهای دورافتاده مطرح کند.
شهرستان کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها