کارشناس فوتبال: نتایج ضعیف ماشین‌سازی قابل پیش‌بینی بود

تبریز-ایرنا- کارشناس و پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: نتایج ضعیف و بازی های انتقادآمیز تیم فوتبال ماشین سازی در لیگ برتر قابل پیش بینی بود و نباید از این وضعیت متعجب شد.

صادق پورحسین روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: وقتی سران باشگاه بدون مطالعه و کار کارشناسی اقدام به استخدام یک مربی جوان و بی تجربه می کنند و آن فرد شب را خوابیده و صبح خود را سرمربی یک تیم لیگ برتری می بیند، نتیجه اش این می شود که تیمی با قدمت طولانی در فوتبال کشور در قعر جدول دست و پا بزند.

وی با طرح این سوال که آیا مدیران باشگاه ماشین سازی وقتی در ابتدای فصل، افتخار جذب جوان ترین مربی لیگ برتر را سر می دادند، اصلا" معنی و مفهوم این کار را می دانستند ، اظهار کرد: فوتبال در هر شرایطی اگر با تجربه همراه نباشد، محکوم به شکست است.

پورحسین، شرایط مربیگری در سطح اول فوتبال هر کشوری را منوط به داشتن شرایطی خاص دانست و با اشاره به توصیه ها و مقررات فیفا، یادآوری کرد: مربیگری در این عرصه حداقل به ۲۰ سال آموزش و تجربه اندوزی نیازمند است که متاسفانه این شرایط در فوتبال ایران به کل فراموش شده و امروز شاهدیم کسانی در لیگ برتر سرمربی شده اند که فاقد هر گونه صلاحیت در این سطح هستند.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد وارد عرصه مربیگری شود باید حداقل ۱۰ سال اول را به یادگیری اختصاص دهد، ۱۰ سال دوم را تمرین و آموزش های مربیگری را پشت سر بگذارد و در ۱۰ سال سوم به انتقال تجربیات خود بپردازد که چنین قضیه ای در ماشین سازی و اغلب تیم های لیگ برتری به بوته فراموشی سپرده شده است.

پورحسین با بیان اینکه هنوز هم پس از شکست های پیاپی، مسئولان باشگاه ماشین سازی به دنبال راهکار نیستند و این موضوع تامل برانگیز است، گفت: شواهد و شرایط این تیم نشان می دهد که مدیران آن چندان هم بی میل به عدم نتیجه گیری تیم نیستند و دوست دارند تیم را به دسته پایین تر روانه کنند.

وی ماشین سازی را شناسنامه فوتبال آذربایجان و ایران توصیف و اضافه کرد: در این شرایط بسیار سخت که ماشین سازی هم از نظر فنی و هم از لحاظ روحی و روانی دچار افت شده است، سران باشگاه باید اقدام به جذب سرمربی جدید و با تجربه کنند تا تیم از شرایط کنونی نجات پیدا کند.

به گزارش ایرنا، تیم  فوتبال ماشین سازی تبریز در پایان هفته هشتم لیگ برتر باشگاه های کشور با ۲ امتیاز در قعر جدول قرار دارد و قرار است در هفته نهم در قائم شهر به مصاف نساجی این شهر برود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha