افزون بر ۱۲۹ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد

شیراز-ایرنا- مدیر کل گمرک‌های استان فارس گفت: ۳۲۸ هزار و ۹ تن کالا به ارزش ۱۲۹ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۰۳ دلار در ۹ ماه امسال از طریق گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا، خداداد رحیمی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی و ارزی به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: این افزایش در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگردیده و به دلیل گستردگی ویروس کرونا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.
رحیمی اظهار داشت: صادرات فارس در مدت یاد شده، به ۵۱ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، کویت، ترکیه، چین، امارات متحده عربی، آلمان، ویتنام و قطر انجام شده است.
مدیر کل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: عمده کالاها و محصولات صادر شده از این استان شامل، محصولات لبنی، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، اوره، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی، انجیر و رزین‌های آلکید اصلاح شده است.
رحیمی گفت: در مدت مورد اشاره، در بین کالاهای صادراتی فارس، اوره از لحاظ وزن ۲۲ درصد و از حیث ارزش ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.
او ادامه داد: همچنین در ۹ ماه امسال، ۲۵ هزار و ۳۶۵ تن کالا به ارزش ۱۱۱ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۹۳ دلار از طریق گمرک‌های این استان و عمدتا از کشورهای چین، آلمان، برزیل، کره جنوبی، ترکیه، هند، اسپانیا، اندونزی و پاراگوئه وارد شده است.
وی بیان داشت: در مدت مذکور نیز با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا شاهد ورود ۲۸ هزار و ۳۱۴ مسافر از طریق مرز هوایی فارس به کشورمان بودیم که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۵۱ مسافر ایرانی و پنج هزار و ۶۶۳ نفر مسافر خارجی بودند.
رحیمی گفت: در ۹ ماه امسال نیز ۲۶ هزار و ۶۶۲ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شدند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۴۴۵ مسافر ایرانی و پنج هزار و ۲۱۷ مسافر خارجی بودند.
وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده، شهروندان استان فارس تعداد ۳۱۹ بسته هدیه و سوغات به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و سه هزار و ۴۶۰ بسته پستی به ارزش ۵۰ هزار و ۵۴۹ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha