۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 3148
کد خبر: 84161974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشبرد علوم حوزوی و اسلامی در گرو تربیت اساتید پژوهشگر است

قزوین-ایرنا-مدیر حوزه های علمیه استان قزوین گفت: پیشبرد علوم حوزوی و علوم اسلامی در گرو تربیت اساتید پژوهشگر است و حوزه علمیه در استان در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا روز شنبه در حاشیه نشست با اساتید حوزه علمیه استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهمیت وجود علما و فضلایی که بتوانند منشای تولید اثر علمی باشند از خیلی موضوعات دیگر در حوزه علمیه بالاتر است و غیر از اینکه آوازه حوزه را ارتقا می بخشد باعث تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه در تولید آثار علمی با نقصان جدی رو به رو است،افزود: حوزه علمیه سال های متمادی است که به سمت تولید متون علمی پیش رفته ولی  تنها تعداد معدودی از آنها از لحاظ علمی چشمگیر بوده و بسیاری از آنها ارزش علمی مناسب ندارند و در این خصوص باید شاهد تغییر رویه باشیم.

این مسوول همچنین گفت: البته در حال حاضر موسسه های نزدیک به حوزه علمیه بسیاری از اقدامات پژوهشی و علمی را انجام می دهد که بسیار هم مطلوب ارزیابی می شود ولی این اتفاقات باید در درون حوزه علمیه نیز ساری و جاری شود.

سبحانی نیا اضافه کرد: ورود به عرصه های پژوهشی و علمی در حوزه علمیه بسیار ضروری ارزیابی می شود و اگر نتوانیم به درستی در این زمینه قدم برداریم در آینده نمی توانیم آنگونه که باید و شاید تاثیرگذاری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اساتید حوزه علمیه باید برنامه پژوهشی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و سعی کنند تا با ورود به این مباحث، طلاب را برای ورود به موضوعات پژوهشی تربیت کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان قزوین تلاش می کند تا از پژوهشگران به صورت جدی حمایت کند، گفت: حوزه علمیه استان قزوین در حال ایجاد سازوکاری است که هزینه پژوهش را به حداقل برساند تا بدین وسیله پژوهشگران بتوانند به راحتی در این زمینه ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد حوزه علمیه استان قزوین ایجاد تحول جدی در زمینه پژوهش است،اضافه کرد: مرکز پژوهش حوزه علمیه در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود و علاقه مندان برای حضور در این فضا می توانند از این مرکز استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha