عربی۲۱: ترور قاسم سلیمانی رویداد بی سابقه و تاریخی سال ۲۰۲۰ بود

تهران- ایرنا- پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی از رویدادهای بی سابقه سال ۲۰۲۰ نوشت که ترور قاسم سلیمانی حین انجام وظیفه رسمی که بی واسطه و به صورت مستقیم توسط دولت آمریکا انجام گرفت یکی از رویدادهای بی سابقه و تاریخی جهان در این سال بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، این پایگاه خبری در بخشی از مطلب خود با عنوان" ترور مستقیم بدون جنگ "، افزود : پیش از سال ۲۰۲۰، هرگز سابقه نداشته تا ایالات متحده بدون جنگ اعلان شده بین دو طرف مستقیماً یک مقام مسئول در حین انجام مسئولیت را ترور کرد اما ترور قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی، در بدو ورود به بغداد برای انجام یک مأموریت رسمی در ابتدای سال جاری چنین سابقه ای را در تاریخ اقدامات آمریکایی ثبت کرد.

این پایگاه خبری افزود : ترور فرمانده سپاه ایران واکنش تهران را با بمباران پایگاه آمریکایی "عین الاسد" در عراق به دنبال داشت اقدامی که اولین درگیری مستقیم دو طرف از سال ۱۹۸۸ بود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

این پایگاه خبری در بخش دیگری از گزارش خود "جنایات آمریکا در برابر دادگاه های بین المللی" را یکی دیگر از رویدادهای بی سابقه سال ۲۰۲۰ عنوان کرد و نوشت:مارس ۲۰۲۰ وقتی دیوان کیفری بین المللی مجاز به تحقیق در مورد جنایات جنگی در افغانستان شد، برای اولین بار تحقیقات از شهروندان ایالات متحده را مجاز دانست اقدامی که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

موضوعی که خشم همگانی را در واشنگتن برانگیخت و اقدام بی سابقه ای چون تحمیل مجازات های ترامپ علیه مقامات دادگاه کیفری بین المللی را نیز رقم زد.

سال گذشته ، دادستانی عمومی بین المللی اعلام کرد که دادگاه، اطلاعات کافی برای اثبات اینکه نیروهای آمریکایی در طی سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ در افغانستان مرتکب اعمال شکنجه، سوء استفاده و تجاوز به عنف و خشونت جنسی شده اند، به دست آورده است.

عربی ۲۱ در ادامه از سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی با عنوان "صلح با اشغالگری بدون جنگ " نام برد و نوشت : اردن و مصر قبلا  توافق صلح را با رژیم صهیونیستی امضا کرده بودند، اما "عادی سازی رابطه برای دهه ها خط قرمز باقی مانده بود و رعایت حقوق فلسطین قبل از بحث در مورد این پرونده ، شرط اساسی بود.

با این حال، نشست هایی که در سالهای اخیر هر از چندگاهی پیرامون این رویکرد صورت می گرفت، به یکباره علنی شد به طوری که این کشورها بدون هیچ جنگی در اقدامی بی سابقه از امضای توافق نامه های عادی سازی با این رژیم خبر دادند.

این اقدام با امارات و بحرین آغاز شد، سپس سودان و مراکش نیز به این ترتیب به آنها پیوستند و علاوه بر حیرت همگان واکنش های بسیاری از جمله خشم فلسطینی ها و کشورهای دیگر را برانگیخت.

این پایگاه خبری عربی در ادامه گزارش خود  از لغو مراسم حج ، همه گیری ویروس کرونا ، ثروتمندتر شدن صاحب شرکت آمازون ، ارزش بی سابقه طلا ، اسکار برای یک فیلم غیر انگلیسی و انتخاب یک زن سیاه پوست به عنوان معاون اول رییس جمهوری آمریکا به عنوان دیگر رویدادهای بی سابقه در سال ۲۰۲۰ نام برد.  

به نوشته عربی ۲۱ یکی از جذاب ترین حاشیه های انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هم  ادامه امتناع ترامپ از پذیرفتن شکست است که طی چند دهه اخیر سابقه نداشته، اقدامی که باعث شد تا بسیاری نسبت به عواقب کم اهمیت جلوه دادن دموکراسی در آمریکا و یکپارچگی آن هشدار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha