۶ دی ۱۳۹۹، ۷:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84161319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار بیماران بدحال کرونایی بستری در گیلان به زیر ١٠٠ نفر رسید

رشت _ ایرنا _ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش آمار بیماران کووید ١٩ بدحال در بیمارستان های استان گفت: آمار این بیماران در بخش مراقبت های ویژه در گیلان در شرایط حاضر به زیر ١٠٠ نفر رسیده است.

دکتر آبتین حیدرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۹۵ بیمار بدحال مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا بعد از مدتی که رقم فزاینده و رو به رشد داشت هم اینک در گیلان به زیر ۵۰۰ نفر رسیده است، خاطر نشان کرد:  هم اینک تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان حدود ۴۹۰ می باشد.  

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه و همراهی خوب مردم  از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شده و آمار مبتلایان به این ویروس و بیماری کووید ۱۹ در این استان روند کاهشی را طی کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مهمترین دلیل بستری افراد مبتلا به این ویروس در دو سه هفته گذشته دورهمی ها بوده است چنانکه بر اساس آمارها ۵۰ درصد علت ابتلا این تجمعات بوده است،  اگر مردم همانطور که در خانه ماندن را مراعات می کنند دورهمی هم برگزار نکنند قطعا به سرعت،  آمار مبتلایان کاهش می یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه بر ضرورت بازکردن در و پنجره ها روزی چند بار برای تعویض هوای منازل و محیط های بسته تاکید کرد.  

از ۱۶ شهرستان گیلان، ١٠ شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.  

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت و درمان، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ١٩ در کشور به ۵۴ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۰۶ نفر بستری شدند،  با این حساب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

تاکنون یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۳۴۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ به دلایل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha