۵ دی ۱۳۹۹، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 1369
کد خبر: 84160715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان سرعت می‌یابد

اصفهان - ایرنا - دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان گفت: با حمایت نهادهای کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امور مالیاتی و اتاق بازرگانی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری این استان سرعت می‌یابد.

منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه‌ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت‌هاست که با تکیه بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه‌های صنعتی با فناوری نو و توسعه، تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد دانایی محور می‌شود.
کوروش خسروی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان به ایرنا گفت: این منطقه فعالیت خود را  از اول آبان سال گذشته آغاز کرد و ۱۴ ماه از فعالیت آن می‌گذرد.
وی ادامه داد: این منطقه بر ۶ فناوری خاص شامل گلخانه‌های خودپایدار، تولید ایمپلنت، بازی درمانی، تولید آب شیرین بدون پساب، فناوریهای مدیرییت پسماند و دورپزشکی متمرکز شده است.
دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان اظهار کرد: موضوع جلسه امروز ارتقای خدمات به شرکت‌های فناور و پیشران مستقر در منطقه ویژه علم و فناوری در راستای نیل به سرآمد شدن در بین استان‌های کشور بود.
وی ادامه داد: در زمان حاضر تعدادی شرکت پیشران شناسایی شده‌اند که توانمندی‌های بسیار خوبی دارند و به هر میزان که به این شرکت‌ها کمک شود از سویی موجب رشد بخش خصوصی و از سوی دیگر موجب رشد و توسعه فناوری‌های مدنظر منطقه ویژه علم و فناوری خواهد بود.
خسروی اضافه کرد: در همین راستا به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به این شرکت‌ها، نمایندگان سازمان امور مالیاتی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اتاق بازرگانی در جلسه امروز حاضر شدند و توافق‌های بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.
وی اضافه کرد: بر مبنای صورت جلسه‌هایی که امروز به امضا رسید حمایت از شرکت‌های پیشران فناوری شناسایی شده توسط منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در زمینه‌های از جمله ارایه خدمات مشاوره‌ای، تامین نیروی داوطلب و کارآموز، کمک به صادرات و امثال آن در دستور کار این سه سازمان قرار می‌گیرد.
بیست و یکمین جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان امروز به ریاست معاون همانگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و اعضای هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در استانداری اصفهان برگزار شد.
مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد.
اصفهان پس از استان تهران در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در رتبه دوم کشور است.
این شرکت‌ها با گردش مالی یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۳۴ دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha