آبخیزداری اولویت شهرستان بروجن برای مقابله با خشکسالی است

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون،کشاورزی،آب و آبحیزداری و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اجرای طرح آبرسانی بن به بروجن که بخشی از نیاز آبی شهرستان را تامین می‌کند و اهمیت بسیاری دارد،باید آبخیزداری به عنوان یکی از اولویت و برنامه‌های این شهرستان برای مقابله با خشکسالی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایر نا افزود: در سال‌های گذشته اقدامات شایسته‌ و مناسبی در خصوص آبخوانداری و آبخیزداری در شهرستان بروجن انجام نشده بود و باید در ادامه به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: در همین راستا به تازگی پنج میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان اختصاص داده شده است که امید است تا پایان سال این اعتبار جذب شود.

جعفری تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز تلاش می‌شود تا اعتبار قابل توجهی برای این حوزه در نظر گرفته شود تا عقب ماندگی طرح‌های آبخیزداری در این استان جبران شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت آب پایدار برای مهار خشکسالی و نیاز آبی این شهرستان، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی هدایت شود که استفاده از منابع آب زیرزمینی به حداقل برسد و با احداث بندهای خاکی همین مقدار ناچیز بارش‌ها در شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جعفری از شهرستان بروجن با عنوان کویر استان چهارمحال و بختیاری یاد کرد و گفت: بیشترین میزان خشکسالی و کاهش بارش‌های استان در شهرستان بروجن به ثبت رسیده و تامین آب به ویژه در بخش شرب با چالش جدی مواجه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح آبرسانی بن به بروجن تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد تا بدین ترتیب بخشی از چالش‌ تامین آب شرب این شهرستان برطرف شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گزینه‌های دیگری برای تامین آب پایدار در شهرستان بروجن هدفگذاری شده است که چنانچه مصوبه بودجه ۱۴۰۰ را بگیرد رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha