معاون استاندار اردبیل بر فعال‌سازی معادن غیر فعال استان تاکید کرد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به وجود ۱۰۹ معدن غیرفعال در استان بر اهتمام بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان در رفع معارض و فعال‌سازی این معادن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد قلندری روز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه به حد کافی معدن غیرفعال در استان وجود دارد مجوز جدید معدن صادر نمی‌شود و لازم است دستگاه‌های مرتبط برای ابطال معادن غیر فعال اقدام و کارشناسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی به موضوع قیمت‌گذاری شن و ماسه اشاره کرد و اضافه کرد: در کارشناسی برای تعیین قیمت واقعی باید نظر فعالان این بخش، مردم و اداره کل صمت جمع بندی شده و مولفه‌هایی که در افزایش هزینه استخراج شن و ماسه از قبیل سوخت، لاستیک و سایر منابع انرژی تاثیرگذار بوده، لحاظ شود.

او  با شاره به تعیین تکلیف معدن موییل در شهرستان مشگین‌شهر از سوی سرمایه‌گذار مربوطه ، خواستار عمل سرمایه‌گذار به تعهد خود مبنی بر ایجاد واحد تولیدی در محدوده این معدن شد و گفت:  این سرمایه‌گذار باید نسبت به ارائه طرح تولیدی اقدام و  محصول برداشتی را به کارخانه سیمان اردبیل ارائه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به قیمت‌گذاری شن و ماسه گفت:  قیمت کارشناسی در جلسه تنظیم بازار استان بررسی و قیمت منطقی مصوب می‌شود.

ارژنگ عزیزی افزود: قیمت کنونی شن و ماسه از سوی فعالان این بخش پذیرفته نشده و موجب نارضایتی شده است.

وی به غیرفعال ماندن معدن موییل از سوی سرمایه‌گذار مربوطه اشاره کرد و خواستار همکاری این سرمایه‌گذار در بهره‌برداری از معدن مربوطه و اشتغال‌زایی در منطقه شد.

وی گفت: همچنین همکاری سرمایه‌گذار با کارخانه سیمان در خصوص فروش محصولات معدنی باید پیگیری شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha