کرمانشاه صاحب خانه خلاق شد

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
کد خبر: 84157851
کرمانشاه صاحب خانه خلاق شد

کرمانشاه-ایرنا- خانه خلاق کرمانشاه به عنوان یک پروژه بین المللی تحت حمایت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) با حضور نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

خانه خلاق عنوان پروژه ای است که برای حمایت و توسعه صنایع خلاق هنری تحت حمایت سازمان ملل در کشورهای مختلف ایجاد شده و کرمانشاه به عنوان اولین انتخاب در کشور برای اجرای این پروژه بوده است.

به گزارش ایرنا روز سه شنبه عیسی منصوری نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مدیران استانی خانه خلاق را در محل حمام قدیمی حاج شهبازخان واقع در بازار سنتی کرمانشاه افتتاح کردند.

منصوری در این مراسم گفت: خانه های خلاق در مقیاس محلی و جهانی ابزاری برای ایجاد ارزش های اقتصادی و اجتماعی هستند.

وی ماموریت خانه های خلاق را حمایت از کارآفرینان جوان و سرمایه های نوپا با ایجاد فضایی برای تبادل نظر و توسعه ایده ها عنوان کرد.

در این مراسم سیدعلیرضا کاظمی مدیر رسته گردشگری طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) نیز گفت: هدف از ایجاد خانه های خلاق به عنوان یک پروژه بین المللی ارتقا کیفیت صنایع دستی و بروزرسانی آنها برای توسعه اشتغال است.

وی افزود: در ابتدا صنایع دستی هر منطقه و مشکلات پیش رو برای عرضه در بازارهای بین المللی شناسایی و سپس برای بروزرسانی و تجاری سازی این محصولات تلاش می شود.

آموزش راه های نوین بسته بندی در قالب کارگاه های آموزشی، استاندارد سازی برای تولیدات بومی، آموزش روش ادغام خلاقانه صنایع دستی مختلف از جمله خدمات خانه های خلاق اعلام شده است.

ناهید حسینی راهبر خانه خلاق نیز به ایرنا گفت: با اینکه خانه خلاق کرمانشاه برای اولین بار در کشور فعالیت خواهد کرد اما پشتوانه علمی و تجربی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) را به همراه دارد.

وی افزود: خانه خلاق محلی برای گردهمایی اندیشمندانه صاحبان فرهنگ، هنر و صنعت است و با راه اندازی کارگاه های آموزشی ظرفیت آموزش ماهیانه ۲۰ علاقمند فراهم می شود.