۲۰ هزار پرونده امنیت اخلاقی در خراسان رضوی ثبت شد

مشهد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان ‌رضوی گفت: امسال تاکنون ۲۰ هزار فقره پرونده امنیت اخلاقی در سطح این استان تشکیل و ثبت شده است.

سردار محمدکاظم تقوی عصر یکشنبه در نشست شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان ‌رضوی افزود: موضوع این پرونده‌ها شامل موارد مختلفی همچون بی‌حجابی، ایجاد آلودگی صوتی، انجام حرکات نمایشی نامناسب در سطح اجتماع، توهین به ماموران و آمران به معروف و موارد مشابه است.

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: چهار هزار و ۱۶۵ نفر از شهروندان خراسانی بطور رسمی به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطح خراسان رضوی مشخص شده‌اند. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: نام و مشخصات این افراد در سامانه نرم‌افزاری "ناظر ۱" برای همکاری با پلیس در مقابله با جرایم امنیت اخلاقی نظیر بی‌حجابی ثبت شده ‌است. 
وی گفت: با این وجود تاکنون فقط ۹۹۹ نفر از جمعیت افزون بر چهار هزار نفری آمران به معروف و ناهیان از منکر ثبت‌نام شده در خراسان رضوی بطور عملی در این حوزه با پلیس همکاری کرده‌اند.

سردار تقوی افزود: فرماندهی انتظامی خراسان رضوی آمادگی دارد با هر تعداد افراد مورد تایید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در سطح این خطه همکاری نماید.

وی ادامه داد: همچنین آمادگی در همین راستا وجود دارد که نرم‌افزار مرتبط با "سامانه ناظر ۱" در اختیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی قرار گیرد تا در جریان اجرای طرحهای مرتبط، پلیس را یاری کنند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی در چارچوب احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر با مجموعه دستگاههای مختلف هماهنگی دارد و مطابق قانون به وظایف خود عمل می‌کند. 

۲۰۰ واحد کلانتری و پاسگاه انتظامی در سطح استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، حفظ نظم اجتماعی در ابعاد گوناگون و تامین امنیت عمومی را بر عهده دارند.

۷۰ واحد انتظامی، ۳۴ کلانتری و هشت سرکلانتری از این مجموعه پلیس خراسان رضوی، در محدوده شهرستان سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشهد مستقر هستند.

همچنین مشهد تنها شهر در سطح کشور است که "کلانتری ویژه بانوان" دارد. این کلانتری با بکارگیری بانوان پلیس به صورت کامل تمام ماموریتهای حوزه بانوان را انجام می‌دهد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha