۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۸
کد خبر: 84155553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی وزارت خارجه عراق: فلسطین، مسئله اصلی ملت ما است

بغداد - ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه عراق مسئله فلسطین را مسئله اصلی ملت و دولت عراق توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز در گفت وگو با پایگاه خبری «اسلام تایمز» تصریح کرد: عراق حامی حق ملت فلسطین در برپایی کشور یکپارچه خود به پایتختی قدس شریف است و با تعرض به حقوق ملت فلسطین مخالف است و همچنین ما از مصوبات بین المللی در این زمینه حمایت می کنیم.

وی افزود که رهبران فلسطین موضع ثابت و اصولی عراق در قبال مسئله فلسطین را ارج می نهند.

به گفته الصحاف، این موضع در جریان سفر اخیر «جبرئیل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح و فرستاده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بغداد نمایان شد.

وی تصریح کرد که الرجوب در دیدار با مقامات عراقی از موضع ثابت و اصولی عراق در قبال مسئله فلسطین تقدیر کرد.

الصحاف تصریح کرد: می توان گفت که مسئله فلسطین موضوعی مرتبط با وجدان جامعه ما بوده و هست و یک مسئله اصلی در این جامعه به شمار می رود.

وی درباره روابط خارجی عراق نیز گفت: ما روابط خود با همه طرفها از جمله کشورهای همجوار عراق را براساس احترام دوجانبه و رعایت قواعد حسن همجواری پایه ریزی می کنیم و هماهنگی و تماس و گفت وگو را ابزارهای لازم برای تجلی بخشیدن به دیدگاه ها و مواضع مشترک درباره مهمترین چالش ها و فرصت های مشترک می دانیم.

مردم و سیاستمداران و شخصیت‌های عراقی تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با این رژیم را تقبیح و آن را خیانت به آرمان‌های فلسطین و ملت‌های مسلمان دانسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha