استاندار کرمان: ارتقای بنیه‌های بهداشت و درمان لازمه پیشرفت است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان در آئین بزرگداشت روز پرستار ضمن قدردانی از زحمات یک ساله کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا گفت: هرچقدر ما حوزه بهداشت، مراقبت، آموزش و پیشگیری را تقویت کنیم به همان میزان بنیه آموزش و درمان کشور ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز پرستار در بیمارستان شهید باهنر کرمان اظهار داشت : با توجه به توسعه زیرساخت های بهداشت ، درمان و توسعه آموزش پزشکان، ما روز به روز در جمع مدعیان دنیا در زمینه پزشکی و درمان حرف برای گفتن داریم .

او ادامه داد: در حوزه پرستاری اگر به صورت تخصصی تر بپردازیم نظام بهداشت و درمان ما پزشک محور و درمان محور است در صورتی که می توانیم با برنامه ریزی سمت و سوی جامعه و نظام آموزشی پزشکی را به سوی بهداشت محوری و پیشگیری محوری پیش ببریم .

 زینی وند گفت : اتفاق خاموش و آرام دیگری که در کشور در حال رخ دادن می باشد پیشرفت جامعه به سمت جمعیت سالمندی است به طوری که تا حدود ۲۰سال آینده؛ دیگر با یک جامعه کاملا کهنسال رو به رو می شویم و با این وضعیت باید به نظام و ساختار پرستاری به عنوان ضرورتی انکارناپذیر نگریست و در جهت تقویت آن کوشا بود.

وی اظهار داشت  : اگر چنین روندی را در پنجره جمعیتی داشته باشیم  این جامعه بسیار نیازمند به مراقبت و به مراتب هزینه آور است که با برنامه ریزی هدفمند و ایجاد انگیزه  می توانیم جوانان را به سمت حوزه پرستاری جذب کنیم .  

 زینی وند  تصریح کرد : البته ما امروز در کنار حوزه بیمارستان و حوزه وزارت بهداشت؛ حوزه درمان و حوزه تامین اجتماعی رو هم داریم و ضمن تکریم پرستاران حوزه درمان خاطر نشان کرد که حوزه تامین اجتماعی خدمات بسیار ارزنده ای به قشر بسیار نیازمند ارائه می کند.

استاندار کرمان در این مراسم  خطاب به مدیران و فرمانداران اظهار داشت: به نیابت از ما به خانواده های شهیدان سلامت و خدمت  در این روز مقدس سر بزنند و ضمن عرض تسلیت از صبوری آنها قدردانی کنند.

وی  همچنین با تشکر از پرستاران عزیزی که چهل سال از قهرمانان ملی بدون هیچ ادعایی پرستاری می کنند یاد شهید سرافراز اسلام سردارحاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت : چه زیبا فرمودند مقام معظم رهبری که سردار سلیمانی حتی با شهادتش ضربه سنگینی به دشمنان اسلام زد و نیز پس از شهادتش ادبیات آزادگی و مردانگی را ایجاد کرد .

مشاور ویز کشور در امور زنان و خانواده و فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در این مراسم از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی بیان کرد: پرستاران این سفید پوشان صبور چه زن چه مرد با وجود خطرات جانی که در این شرایط برای خود و خانواده داشتند همچنان در صف مدافعان سلامت صبوری و ایستادگی کردند و سبب سربلندی دوچندان کادر درمان و دوستان پرستار در کل کشور در حدود یکسال گذشته در بحران بیماری کرونا شدند.

فریبا نظری افزود: کارگروه خانواده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا  که  نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاها و سازمانها و نهاد های مختلفی در تشکیل این کار گروه حضور دارند در راستای کمک و کاستن بار سنگین بر دوش کادر درمان و پرستاران عزیز می باشد و تلاش می کند با ترویج به مردم گرانمایه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ و رعایت پروتکل های های بهداشتی بتوانیم کمکی کرده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آئین ضمن بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی اظهار داشت : جامعه درمانی استان چه خصوصی و چه عمومی در این شرایط دشوار که به خدمت رسانی شبانه روزی مشغولند جای بسی قدردانی دارد .

حمیدرضا رشیدی نژاد از خانواده پرستاران و کادر درمانی که با صبوری خود و تحمل ندیدن عزیزانشان خود آنها هم شریک در این خدمت مدافعان سلامت هستند اظهار قدردانی کرد  و اعلام امیدواری کرد  به زودی جشن با شکوهی به مناسبت ریشه کن شدن ویروس کرونا برپا خواهیم کرد.

در پایان از ۴۰ پرستار مدافع سلامت به عنوان نماینده  از بیمارستان های مختلف تجلیل شد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha