۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84154699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های توسعه فضای سبز در همدان تداوم دارد

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبر: 84154699
طرح‌های توسعه فضای سبز در همدان تداوم دارد

همدان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه فضای سبز در همدان تداوم دارد گفت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای گسترش فضای سبز این شهر انجام شده است.

وحید علی ضمیر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ پارک کوچک و بزرگ در سطح شهر همدان وجود دارد افزود: سرانه فضای سبز شهر همدان بدون احتساب باغ ها در حال حاضر ۱۱.۵ متر مربع و با احتساب باغ ها ٣٠ مترمربع است.

وی اضافه کرد: سالانه مبلغ قابل توجهی برای نگهداری بیش از ٦٥٠ هکتار فضای سبز موجود در شهر همدان با احتساب تأمین آب، گل، نهال و نگهداری و حفظ آن هزینه می‌شود.

علی ضمیر افزود: نگهداری فضای سبز اقدام بزرگی است و برای کاشت، نگهداری و توسعه آن هر ساله در فصول مختلف کاشت گیاهان انجام می شود.

وی ادامه داد: امسال عملیات واکاری گل‌های فصلی در بهار و کاشت گل‌های تابستانه با تنوع گونه‌ای شامل اطلسی، شاه پسند، جعفری، آلیسوم، کوکب، رعنا زیبا و سایر گونه ها که در مقابل گرما مقاومت بیشتری دارند انجام شد.

علی ضمیر یادآور شد: همچنین عملیات کاشت درختچه های زینتی شامل انواع رزها، شمشادها، زرشک، ژونی پروس، پرطاوسی، یاس زرد و نیز سایر گیاهان سازگار با محیط آب و هوایی همدان صورت گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه امسال طرح توسعه فضای سبز با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد زیبایی بصری بیش از سال گذشته انجام شده است بیان کرد: احداث دو پارک فرامنطقه ای از اقدامات بزرگ در سطح شهر است.

وی داشتن شهری سالم و عاری از آلودگی را نیازمند همکاری، مشارکت و تعامل شهروندان و مدیریت شهری دانست و بر آگاه سازی و فرهنگسازی به خصوص در حوزه سلامت اجتماعی خانواده ها تاکید کرد.

علی ضمیر گفت: آشنا کردن هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین شهروندی و اجتماعی، به منظور داشتن جامعه ای سالم و ایمن ضروری است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مدیران شهری با برنامه ریزی که در درون شهرها انجام می دهند برای رشد و پیشرفت شهرها برنامه ریزی می کنند که زیرساخت های دستیابی به توسعه شهرها فراهم می شود.

وی به نقش کلیدی و مهم شهر اشاره کرد و گفت: شهروندان مسئولیت پذیر، اخلاق مدار، مشارکت جو و مردم مدار شهروندان برگزیده ای که با الگوسازی در جامعه با مدیریت شهری همراه هستند.

علی ضمیر با بیان اینکه روزانه و به طور متوسط ۴۰۰ تن زباله در شهر همدان تولید می شود افزود: تولید پسماند؛ جابجایی، تفکیک و پردازش از مبدا، جمع‌آوری و همچنین تفکیک، پردازش، تغییر و تبدیل پسماند، چرخه اصلی پسماند را شکل می‌دهد.

وی عنوان کرد: هر زمان همراهی شهروندان را با مدیران شهری داشتیم مسیر توسعه و پیشرفت آسان تر خواهد شد و زمانی که اعتماد متقابل بین شهروندان و مدیران ایجاد شود سطح مشارکت بالاتر می رود.

 بیش از ۶۵۰ هکتار فضای سبز شهری در شهر همدان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha