تعداد افراد مبتلا به کرونا در قشم ۶۰ درصد کاهش یافت

قشم- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تعداد افراد بستری در بخش کووید ۱۹ بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است و بیش از ۲۷ روز است که فوتی کرونایی نیز در این شهرستان ثبت نشده است.

دکتر حمیدرضا بهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۱۰ ماه گذشته آمار بیماران بستری کرونا در قشم به حداقل رسیده است که این مهم با همت مردم و کادر درمان تحقق یافت.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) ادامه داد: این روز به نام پرستار نامگذاری شده است و با شیوع این ویروس بر همگان ثابت شد که نامگذاری این روز شایسته آنان است.

مدیر شبکه بهداشت قشم ضمن تقدیر از کادر درمان تصریح کرد: سربازان سپیدپوش جبهه سلامت نشان دادند که مانند هشت سال دفاع مقدس آماده هرگونه جانفشانی و ایثارگری هستند.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر از بیماران بدحال کووید ۱۹ از بیمارستان قشم مرخص شدند و این آمار به دلیل استفاده از روش پلاسمافرز در مرکز درمانی قشم است.

بهزادی بیان کرد: پلاسما فرز دستگاهی است که باعث تصفیه عوامل التهاب در ریه بیماران کرونایی می‌شود و در هفته دوم بیماری جان بسیاری از هموطنان به وسیله آن نجات می یابد.

وی تاکید کرد: این روش درمانی بسیار پرهزینه است و فقط در چهار شهرستان استان هرمزگان شامل بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم انجام می‌شود.

موج سوم کرونا در قشم کنترل شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی و همت مردم، موج سوم شیوع ویروس کرونا را هم در جزیره قشم مهار شد.

بهزادی افزود: کادر درمان در اثر فشار کاری بسیار خسته‌ شده اند و از این رو مردم با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها و همچنین پرهیز از هرگونه تجمع سلامت خود را تضمین کند تا فشار کاری کادر درمان نیز کاهش یابد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در خلیج فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha