۲ هزارمیلیاردریال برای مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد و نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ هزار میلیارد اعتبار برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی طی سال جاری اختصاص یافته است.

جلال محمودزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار از محل خط اعتباری شماره ۸ مکانیزاسیون برای خرید تراکتور به آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که با توجه به نیاز و درخواست هر شهرستان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ضریت مکانیزاسیون آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری پایین‌تر است، ادامه داد: امسال با اعطای تسهیلات مناسب برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در زیربخش‌های کشاورزی استان گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

نماینده مردم مهاباد و نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای توسعه مکانیزاسیون استان با همکاری مدیریت شعب بانک‌ها پیش‌بینی شده است تا تسهیلات بانکی لازم برای تامین و خرید انواع ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار گیرد.  

محمودزاده با اشاره به این که بخش زیادی از ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی استان عمر مفید خود را سپری کرده و نیازمند نوسازی است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی بخش مکانیزاسیون کشاورزی سازمان، نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و ادوات دنباله‌بند کشاورزی استان است.

به گزارش ایرنا، ضریب مکانیزاسیون آذربایجان‌غربی هم‌اکنون ۱.۷ اسب بخار و چشم‌انداز برای آن در سال‌های آتی رسیدن به ۲.۲ اسب بخار بر هکتار است. 

با وجود تلاش‌های دولت برای حمایت از بخش کشاورزی و بهره‌برداران همچنان مشکلاتی در مسیر دریافت تسهیلات مکانیزاسیون وجود دارد که رفع آنها می‌تواند بر علاقه‌مندی کشاورزان به دریافت تسهیلات و خرید ماشین‌آلات در راستای افزایش بهره‌وری و راندمان آبیاری در این بخش موثر باشد.

از مجموع ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود ۶ میلیون تن در آذربایجان‌غربی و در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود؛ عمده‌ترین تولیدات این استان نیز شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha