۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۹
کد خبر: 84152843
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جاده‌های کوهستانی استان اردبیل برفی و لغزنده است

اردبیل - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل با اعلام بارش برف و لغزنده بودن اغلب جاده‌های این استان از رانندگان خواست تا تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، این مرکز اعلام کرد که در جاده‌های اردبیل - آستارا، اردبیل - سرعین ، اردبیل - مغان ، اردبیل - سراب ، اردبیل - سرچم، مشگین‌شهر - مغان، مشگین‌شهر - اهر، رضی - گرمی  و خلخال - اسالم بارش برف ادامه دارد.

این مرکز افزود: با تلاش راهداران تمامی راه‌های استان باز بوده و تردد در آنها با رعایت نکات ایمنی در جریان است.

سرهنگ نجات حمزه  فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم هم به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی جاده‌های ارتباطی جنوب این استان برفی و لغزنده بوده و برای پیشگیری از هرگونه حوادث رانندگی جاده‌ای رانندگان ضمن استفاده از زنجیر چرخ جوانب احتیاط را راعایت کنند.

وی با توصیه به مردم برای پرهیز از سفرهای غیرضروری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: همراه داشتن لوازم گرمازای زمستانی از جمله پتو ، مطمئن بودن از عدم وجود اشکال فنی خودرو ، داشتن عاج کافی در لاستیک‌های خودرو ، بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه  و توجه کافی به جلو در زمان رانندگی برای پیشگیری از وقوع حوداث احتمالی  در راه‌های لغزنده پرخطر به همه رانندگان توصیه می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت:  باوجود  بارش سنگین برف در منطقه تمام راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها با استفاده از زنجیرچرخ جریان دارد.

معروف خسروی افزود: موج جدیدی از بارندگی برف که از صبح امروز در منطقه آغاز شده  با غروب افتاب و سرد شدن هوا هم‌اکنون شدت گرفته و ارتفاع برف در برخی از گردنه‌های کوهستانی از جمله گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم و خلخال - پونل به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسیده است.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از ورود جبهه هوای سرد و  مرطوب به منطقه خبر داد و گفت: بارندگی در طول شب ادامه داشته و بر شدت ان افزوده خواهد شد .

فرامرز فرض‌الله‌پور بیان کرد: دمای هوای امشب این شهر به به۲ درجه زیر صفر رسیده که در مقایسه با شب  گذشته ۶ درجه سردتر شده است . 

در اردبیل نیز ارتفاع برف به بیش از ۱۵ سانتیمتر رسیده و راه‌های درون و برون شهری لغزنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha