رانندگان ناوگان مسافری کردستان ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی گرفتند

سنندج - ایرنا - مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری این استان از ابتدای سال تاکنون ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

محمدراشد مدرس گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا با اشاره به اینکه رانندگان ناوگان مسافری از آسیب دیدگان شیوع ویروس کرونا هستند اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان و فعالان این بخش در کردستان درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات را در سامانه کارا ثیت کردند.

وی اضافه کرد: افراد ثبت نام کننده حدود ۲۲ میلیارد تومان (هر نفر ۶ میلیون تومان) درخواست تسهیلات داشتند که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان حدود ۷۵ درصد از مبلغ درخواستی به ۲ هزار و ۶۳۰ نفر عمدتا رانندگان سواری بین شهری پرداخت شده است.

 مدرس گرجی یاد آورد شد: بقیه پرونده‌ها نیز توسط بانک‌های عامل و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی و اقدام است.

کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha