فرمایشات مقام معظم رهبری؛ محور نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با هدف تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه های ایجاد وحدت بین مسوولان و رفع اختلافات برگزار و بر پیروی از سخنان معظم له برای قرار گرفتن در مسیر اعتلای جامعه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، صد و سی امین نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با حضور همه اعضا و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا برگزار و مباحث مختلف فرهنگی در آن مورد بررسی قرار گرفت.

تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت مسوولان، وحدت حوزه و دانشگاه در سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و رویکرد استان در خصوص مناقشه قره باغ از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

مسوولان اختلافات را کنار بگذارند

اولین سخنران این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان بود که مطابق انتظاری که می‌رفت، رهنمودهای مقام معظم رهبری در آخرین بیانات ایشان را محور سخنان خود قرار داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مسوولان فرمایشات مقام معظم رهبری را باید سرلوحه عملکرد خود قرار دهند، گفت: مسوولان اختلافات خود را کنار بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت در جامعه الزامی است، بیان کرد: مسوولان نباید در راستای برهم زدن وحدت در جامعه قدم بردارند.

وی با بیان اینکه اصل مشکل در نبود وحدت بین مسوولان نمایان می‌شود و عموم مردم وحدت لازم را دارا هستند، اظهار داشت: مسوولان به فرمایشات رهبری دقت لازم را داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه آغاز گفت و گو با مجامع بین المللی بدون وحدت داخلی امکان پذیر نیست، گفت: اظهارات صریح و واضح رهبر معظم انقلاب در حفظ وحدت بین مسوولان ارشد نظام نباید مصادره به نفع شود.

وی از رسانه‌ها خواست تا در مطالبه رهنمودهای مقام معظم رهبری از مسوولان پای کار باشند و میدان را خالی نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت مشارکت اجتماعی در جامعه، افزود: دین اسلام همواره انسان را از همان دوره کودکی مسوولیت پذیر بار آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین بر افزایش مسوولیت پذیری مدیران در قبال افزایش خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

توان موشکی کشور حاصل اتحاد حوزه و دانشگاه است

وی همچنین با اشاره به ضرورت حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه، بیان کرد: مباحث اعتقادی از طریق حوزه و مباحث علوم تجربی از طریق دانشگاه باید با هماهنگ با یکدیگر در راستای توسعه کشور به کار گرفته شوند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به توان موشکی کشور گفت: قدرت امروز نظامی کشور در تولید موشک‌های دور برد نشانگر موفقیت و همدلی  در حوزه و دانشگاه است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی مناسب و اثرگذاری در رابطه با سالگرد شهادت سردار سلیمانی اتخاذ شود که در همین راستا لازم است از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در تولید محتوا بهره برد.

موقعیت شناسی نمایندگان ولی فقیه در مناطق آذری زبان باعث حفظ آرامش شد

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به مناقشه اخیر قره باغ، گفت: بیانیه چهار نماینده ولی فقیه در استان‌های آذری زبان در حمایت از حاکمیت مسلمانان قره باغ، باعث ایجاد آرامش در منطقه شد.

وی در رابطه با دومین بیانیه نمایندگان ولی فقیه در استان‌های آذری زبان، بیان کرد: دومین بیانیه این عزیزان در محکومیت شعرخوانی اردوغان نشانگر موقعیت شناسی آنان در حفظ وحدت و انسجام در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به مصادف شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی با چهلمین روز شهادت "شهید فخری‌زاده" دانشمند هسته‌ای، گفت: رشادت، دلاوری، ایثار و دستاوردهای این عزیزان باید آنطور که شایسته آن است در جامعه بازگو شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت از بین رفتن شکاف بین مسوولان، اظهار داشت: موفقیت در سیاست داخلی نیز همچون سیاست‌های خارجی با حفظ وحدت ممکن خواهد بود.

سخنان رهبر معظم انقلاب در حفظ وحدت بین مسوولان صریح بود

سردار " حبیب شهسواری" فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: "حضرت آقا" در راستای بی توجهی مسوولان ارشد به حفظ وحدت، به طور صریح بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات تاکید کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان به خوبی می‌دانند که ضربه به کشور بدون وجود اختلافات داخلی ممکن نیست، اظهار داشت: ضامن پیروزی، اطاعت از ولی امر و بهره‌مندی از رهنمودهای ایشان است.

فرمانده سپاه شهداری آذربایجان‌غربی همچنین با انتقاد از انشقاق مدیریتی در برگزاری مراسم ملی بیان کرد: هرچند قبول داریم که شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در این راستا ایجاد کرده ولی نحوه مدیریت مراسم ملی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه نیروی‌های بسیج عملکرد مناسبی در فضای مجازی دارند، گفت: در همین راستا از هر فرصتی برای ارتقای جایگاه انقلاب اسلامی بهره‌مند خواهیم شد.

سردار شهسواری همچنین در سخنان خود به اهدای یک‌هزار و ۸۰۰  جهیزیه برای نو عروسان نیازمندان اشاره کرد.

این نشست که تقریبا ۲ ساعت به طول انجامید تحت رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در پایان این مراسم از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد تا نحوه اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان را گزارش دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha