۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2109
کد خبر: 84151622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ دستگاه ماشین برف روب به راهداری دیواندره تحویل شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیواندره گفت: یک دستگاه ماشین برف‌ خور و یک دستگاه لودر برای استفاده‌ در عملیات پاکسازی جاده‌های برفی، با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و تحویل راهداری این شهرستان شد.

بهزاد رشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد بارش برف و در راستای اجرای طرح زمستانه این ماشین آلات به ناوگان برف روب راهداری دیواندره اضافه شد تا مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانه راهداری اضافه کرد: نیروهای راهداری در محورهای اصلی شهرستان مستقر شده و تمام تلاش خود را برای برف روبی و پاکسازی راه‌های ارتباطی در زمان بارش برف بکار گرفته تا مانع از انسداد راه‌ها شوند.

رشیدی با بیان اینکه این اداره با کمبود امکانات و تجهیزات برف روبی مواجه است، افزود: شهرستان ۱۷۲ روستا دارد که بیشتر در مناطق پر بارش و کوهستانی قرار دارند و خدمات رسانی به مردم این روستاها در زمان بارش برف نیاز به تجهیزات مجهز دارد که با اضافه شدن این ۲ دستگاه، کمبودها جبران شد.

وی یادآور شد: با همت اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان،  یک دستگاه لودر و یک دستگاه برف خور با هزینه ۶۰ میلیارد ریال خریداری و به تجهیزات راهداری شهرستان دیواندره اضافه شد و اکنون از این دستگاه‌ها در عملیات برف روبی و پاکسازی جاده‌ها استفاده می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارای ۳۶ دستگاه برف روب است، تاکید کرد: از این تعداد، سه دستگاه برف خور است که در بخش‌های سارال، کرفتو و مرکزی مستقر شده و در مواقع بحرانی بارش برف زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیواندره گفت: برای پاکسازی جاده‌های روستایی با پیمانکاران برف روب بخش خصوصی قرارداد همکاری منعقد شده البته از روستاییان هم درخواست داریم در موقع بارش برف و کولاک با عوامل راهداری همکاری کنند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha