همکاری ۲۰ برند معروف محصولات عفاف راه‌اندازی می‌شود 

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی این استانداری تصمیم دارد با همکاری ۲۰ برند معروف تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب، بازار عفاف و حجاب را در سطح خراسان رضوی راه‌اندازی کند.

کوکب موسوی روز چهارشنبه در نشست "ستاد استانی هماهنگی و راهبری عفاف و حجاب" افزود: برخی دستگاهها در حالی صرفا مجوز صادر می‌کنند که توجه لازم و موثر را نسبت به امور نرم‌افزاری، فرهنگی و اعتقادی مقوله مهم عفاف و حجاب ندارند.

وی ادامه داد: چنین دستگاههایی خود را فقط متولی راه‌اندازی می‌دانند و به عقبه و کارآیی آن توجهی ندارند لذا در این حوزه آسیب شناسی لازم صورت نمی‌گیرد و به این ترتیب جای "پیوست فرهنگی" در طرحها، مجوزها و خدمات مرتبط با عفاف و حجاب در سطح جامعه خالی است.

معاون استاندار خراسان رضوی به برنامه دشمن برای در هجوم به فرهنگ و اعتقادات اشاره و بیان کرد: عفاف از ارکان اساسی خانواده است لذا در این ارتباط اقداماتی با محتوای "توجه به کرامت انسان‌ها، اقناع جامعه، خانواده و جوانان، فعالیت با رویکرد تشویق و ترغیب بهره‌گیری از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین تبدیل تهدید فضای مجازی در حوزه عفاف به یک فرصت برای آن" ضروری است. 

وی گفت: "عزم همگانی برای گسترش عملی و تمعیق ذهنی اهمیت عفاف و حجاب، آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به ویژه از سنین خردسالی و حتی مهدکودک، فعال نمودن شوراهای فرهنگی و کمیته‌های عفاف و حجاب در ادارات، تدوین پیوست فرهنگی برای همه مصوبات، طرحها، مجوزهای تولید و خدمات و بهمچنین پیش‌بینی سمتهای مناسب در ساختار دستگاهها" از موارد مهمی هستند تاکید بر توجه لازم نسبت به آنها بسیار ضروری است.

موسوی افزود: انتظار می‌رود در این حوزه، وحدت تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری از طریق تعیین یک ستاد یا کمیته ملی و از طرفی اقدامات بومی با توجه به ظرفیت‌های هر استان به همراه تدوین ساز و کارهای الزام اجرای مصوبات ستاد و تکالیف قانونی مرتبط، مد نظر تصمیم‌گیران قرار گیرد.

"چهار مورد دستور کار شامل ارائه برنامه‌ها و اقدامات دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف و حجاب خراسان رضوی، ارائه مطالب مدیران استانی در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی راهکارها برای فعال کردن ستاد - کارگروه هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف وحجاب در سطوح استانی، شهرستانی، دستگاهی و ارائه مطالب دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور" در نشت امروز ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب خراسان رضوی در مشهد صورت گرفت. 

زنان ۴۹.۶ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha