۸۰۰ هزار تن کالا امسال در جنوب سیستان و بلوچستان جابجا شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰۰ هزار تن کالا و ۷۳۰ هزار مسافر از ابتدای امسال تا کنون توسط ۱۱۲ شرکت حمل و نقل در جنوب این استان جابجا شدند.

جلال الدین قادری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک ٢۶ آذر روز حمل و نقل اظهارداشت: در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان ٧۴ شرکت حمل و نقل بار و ٣٨ شرکت مسافری فعال است. 

وی با بیان اینکه بیش‌از ٩۵ درصد کالاهای اساسی از طریق جاده جابجا می‌شود افزود: در جهان امروز، بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه‌بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. 

وی بیان کرد: ۲۶ آذرماه هر سال یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) معمار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ١٣۶٢ مبنی بر فرستادن کامیون‌ها به بنادر جنوبی کشور با هدف تخلیه کالاهای وارداتی است.

قادری تصریح کرد:  ٢۶ آذر «روز حمل و نقل» فرصتی برای تجلیل از رانندگان و پیشکسوتان عرصه جابجایی بار و مسافر است که سال ها به خدمت رسانی مشغول هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha