تاکید نخست‌وزیر ارمنستان بر تداوم حضورش در قدرت

تهران - ایرنا - نخست‌وزیر ارمنستان ضمن رد شایعه‌ها در مورد کناره‌گیریش از قدرت، بار دیگر تاکید کرد در این سمت به فعالیتهایش ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رادیو عمومی ارمنستان، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور امروز (دوشنبه) عنوان کرد که مسئله کناره‌گیریش از این سمت صحت نداشته و او در حال انجام کارهایش است.

پاشینیان در ادامه تاکید کرد که اولویت شماره یک در ارمنستان اکنون ثبات و حفظ فضای امنیتی در مرزهای کشور است. وی قول داد که به طور مداوم این مسیر را دنبال کند.

این سخنان پاشینیان در حالی مطرح شده است که از زمان حصول توافق‌نامه آتش‌بس جدید در منطقه مورد مناقشه «قره باغ»، معترضان در ارمنستان خواستار استعفای وی به دلیل امضای این توافق‌نامه شدند.

درگیری‌ها در قره باغ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان پایان یافت. حصول این توافقنامه امیدواری زیادی را برای توقف کامل درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس تمام عیار ایجاد کرد و به دنبال آن تحولات جدیدی در این دو کشور رخ داد. در جمهوری آذربایجان مردم مدعی پیروزی شدند و در ارمنستان معترضان نسبت به موافقت دولت ایروان با این توافق، اعتراض داشتند که آغازگر اعتراض‌هایی علیه نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور شد. معترضان خواستار استعفای پاشینیان شده و تاکید کردند تا کناره‌گیری وی از قدرت به اعتراض‌هایشان ادامه خواهند داد.

این در حالی است که همزمان با اولین نقض جدی آتش‌بس جدید در قره‌باغ و اتهام‌زنی طرفین درگیر در مورد از سرگیری حملات، نگرانی‌هایی در مورد تداوم درگیریها در این منطقه مورد مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha