۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84146787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد از وزیر کشور انگلیس به دلیل بازدید از اداره پلیس بحرین

تهران - ایرنا - فعالان حقوق بشر از بازدید «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس از مرکز پلیس بحرین که به گفته آنان شماری از افراد توسط ماموران امنیتی این کشور در آن مورد شکنجه و تعرض جنسی قرار گرفته‌اند، به شدت انتقاد کردند.

به گزارش روز دوشنبه صفحه عربی تارنمای روزنامه انگلیسی زبان " ایندیپندنت"، یکی از افراد شکنجه شده یک شهروند بحرینی است که پناهندگی سیاسی در انگلستان دریافت کرده است.

این روزنامه با اشاره به قدردانی پتل از مقامات منامه به دلیل اقداماتشان، نوشت: افرادی که توسط دستگاه امنیت ملی بحرین مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند، از بازدید یک هفته پیش وزیر کشور انگلیس از اداره پلیس استان " المحرق " در بحرین انتقاد کردند.

" یوسف الجمری " فعال حقوق‌دان بحرینی که دارای حق پناهندگی در انگلستان است در این ارتباط گفت که وقتی در اداره پلیس المحرق در سال ۲۰۰۷ در بازداشت بسر می‌برد، شکنجه شده و عناصر امنیتی بحرین او را تهدید کردند که وی را مورد تعرض جنسی قرار خواهند داد.

الجمری در گفت وگو با روزنامه ایندیپندنت این پرسش را مطرح کرد که " نمی‌دانم چرا باید پریتی پتل از همان مرکز پلیسی بازدید کند که در آن شکنجه‌گران من تاکنون مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: چگونه می‌توان باور کرد که وزارت کشور انگلیس مورد شکنجه قرار گرفتن من در آنجا را مورد تایید قرار داده است و در عین حال وزیر کشور خود را جهت گرفتن عکس به آنجا فرستاده است.

در همین راستا علاوه بر موضوع الجمری ، در گذشته " إبتسام الصایغ " و " نجاح یوسف " نیز به دلیل انتقاد از شاه بحرین در اداره پلیس المحرق بازداشت شدند. این دو زن بحرینی دستگاه امنیت ملی این کشور را به شکنجه و آزار و اذیت جنسی متهم کردند.

در همین رابطه الصایغ در مصاحبه با ایندیپندنت ابراز داشت که نخست‌وزیر انگلیس در حال پاک کردن پرونده سیاه نقض حقوق بشر توسط رژیم بحرین بسر می‌برد، در حالی‌که خانم وزیر خود می‌تواند اتاق‌هایی را که در آنها شکنجه شده‌ام را مشاهده کند.

بر پایه همین گزارش، شبکه تلویزیونی «بی بی سی» انگلیس در ماه مارس گذشته با پخش یک فیلم مستند روند شکنجه إبتسام الصایغ و نجاح یوسف در اداره پلیس المحرق را مورد بررسی قرار داد. این دو زن بحرینی در گذشته مقامات انگلیس را در جریان مورد ضرب و شتم و تهدید به تعرض جنسی توسط ماموران امنیتی بحرین، قرار داده بودند. آنها همچنین درباره کشته شدن شماری از افراد خانواده‌های خود اطلاعاتی در اختیار دولت انگلیس گذاشته‌اند.

در همین راستا " سید احمد الوادعی " مدیر "مرکز حقوق بشر و دمکراتیک بحرین" گفت که بازدید وزیر کشور انگلیس به همراه سفیر این کشور در منامه از اداره پلیس المحرق، جلادان را به ادامه راهشان تشویق کرده و باعث تقویت فرهنگ مصونیت از مجارات در بحرین خواهد شد.

از سوی دیگر "جاد بسیونی "  عضو سازمان مدافع حقوق بشر "ریپریو" (Reprieve) گفت: گرفتن عکس یادگاری توسط وزیر کشور انگلیس در داخل اداره پلیس بحرین که در آن بسیاری از افراد شکنجه شده‌اند، نشان می‌دهد که دولت لندن بیش از آن‌که به دنبال حمایت از حقوق بشر در بحرین باشد، به دنبال روابط عمومی خاص خویش است.

ایندیپندنت نوشت: سخنگوی وزارت کشور انگلیس از اظهارنظر در خصوص انتقادهای صورت گرفته علیه وزیر کشور بخاطر بازدید از اداره پلیس المحرق در بحرین تصریح کرد که دولت انگلستان خود را پایبند به حمایت از دولت بحرین می‌بیند تا بتواند اصلاحات بیشتری در زمینه امنیت و پلیس و قوه قضائیه در این کشور انجام دهد .

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha