۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84146096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکان ضروری از برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت بحران قزوین است

قزوین - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: طرح جامع و کاملی برای اسکان ضروری شهروندان قزوینی در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و طبیعی که از جمله موضوعات مهم این حوزه قرار دارد در حال برنامه ریزی و مطالعه است.

قدرت‌الله مهدیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: قزوین همواره از استان‌های حادثه خیز در حوزه حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی بوده تا جایی که طی سال‌های اخیر بسیاری از آنها مانند سیل، زلزله، توفان و حتی راه بندان جاده‌ای را بارها تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با اینگونه حوادث نیازمند برنامه‌ریزی‌های جامع و مدونی بوده و هستیم و این مساله طی سال‌های گذشته در دستور کار جدی مدیریت بحران استان نیز قرار داشته، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در این رابطه بحث اسکان ضروری است که برای شهر قزوین این موضوع از سوی شهرداری به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در گذشته فضاهای خاص و ضروری که از قبل نیز برروی آنها مطالعاتی صورت گرفته باشد را در صورت بروز حادثه برای سایر مناطق و شهرهای استان نداشتیم که با توجه به تاکید و حمایت استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی، اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه برای انجام این کار در نظر گرفته شد.

مهدیخانی با اشاره به اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی این طرح، خاطرنشان کرد: برای انجام این کار، یعنی اسکان اضطراری قراردادی در ۲ فاز با یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان منعقد شد تا براساس آن و در فاز نخست مطالعات و جانمایی‌های لازم و در فاز بعدی نیز تبدیل طرح به یک برنامه به انجام برسد. 

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح یک سال در نظر گرفته شده، افزود: طرح اسکان ضروری ارزش آن را خواهد داشت تا ما با انجام یک سری مطالعات جامع، دقیق و حساب شده بتوانیم در مواقع بحرانی نسبت به اسکان مردم در صورت بروز هر نوع حادثه اقدام لازم را از قبل به عمل آورده باشیم.

این مسوول حوزه بحران اضافه کرد: محل‌های در نظر گرفته شده برای اسکان شهروندان در مواقع ضروری برروی تلفن‌های همراه نصب خواهد شد تا خدای ناکرده در صورت بروز هر نوع اتفاقی، با بلوک‌بندی‌های صورت گرفته شده در شهرها، نزدیک‌ترین فضاهای پیش بینی شده برای اسکان به صورت پیامک اطلاع رسانی شود.

به گفته مهدیخانی، این در حالی است که در صورت بروز حادثه، از قبل نیز برخی اقدامات لازم که باید از سوی دستگاه‌های خدمات رسان مانند هلال احمر در حوزه نیازهای ضروری مانند تهیه و توزیع پتو و جیره خشک انجام شود، برنامه ریزی شده است.

وی، وظیفه ذاتی مدیریت بحران و قانونی که برای آن نوشته شده را برای مواقع اضطراری و حوادث طبیعی یادآور شد و گفت: هم‌اکنون برخی امکانات در اختیار قرار داده شده به این مدیریت در شرایطی مانند شیوع ویروس کرونا در حال ارایه خدمات به شهروندان است، از جمله بیمارستان صحرایی که در اوایل آغاز بیماری کووید ۱۹ برای مقابله با آن در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین نصب و راه‌اندازی شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه همه شهرهای استان تحت پوشش طرح اسکان اضطراری قرار خواهند گرفت، افزود: تمامی ۲۷ دستگاه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در این طرح دخالت داشته و تبادل اطلاعات بین آنها صورت می‌گیرد و تعدادی از دستگاه‌ها مانند شهرداری، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اداره کل دفتر روستایی و شهری استانداری می‌توانند کمک‌های قابل توجهی در این مسیر به ما کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha