طرح‌های عمرانی فارس با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه فعال شوند

شیراز-ایرنا-استاندار فارس، با اشاره به توان اقتصادی بازار سرمایه و لزوم استفاده از این ظرفیت گفت: بهره‌گیری از توان مالی شرکت‌های بورسی و سرمایه‌گذاری، نقش موثری در فعال کردن طرح‌های بزرگ عمرانی و صنعتی استان خواهد داشت.

عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در نشست صندوق سرمایه‌گذاری، بورس و تامین سرمایه در شیراز افزود: کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و توان بالای اجرا از جمله ویژگی‌های مهم در این نوع سرمایه‌گذاری است.
وی ادامه داد: متولیان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی باید فعالیت بیشتری در زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت داشته باشند و در این حوزه، حمایت‌های دولتی و قانونی نیز پشتوانه اجرایی آنها محسوب می‌شود.
رحیمی، با اشاره به فعالیت شرکت‌های موفق عمرانی در فارس و لزوم هدایت این بخش به سمت بازار سرمایه بیان کرد: توجیه و هدایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیاز به گفتمان‌سازی دارد و در این خصوص مجموعه‌های اقتصادی باید به جای ارائه گزارش به دنبال اجرایی شدن این هدف باشند.
استاندار فارس، عایدات اقتصادی استفاده از بازار سرمایه را متوجه مردم دانست و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیز در تکمیل فرآیندهای قانونی و اجرایی برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری بکوشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha