۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه در کرمانشاه پرداخت شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کرمانشاه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مردم استان پرداخت شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نجفی شعاع روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سیزدهمین سال فعالیت این بانک در کرمانشاه اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران از زمان افتتاح تاکنون به ۲۵۲ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه وام قرض الحسنه برابر با ۲۹ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی افزود: در یک سال گذشته به صورت میانگین با پرداخت روزانه ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات در استان روند دسترسی مردم به این وام های ارزان قیمت را فراهم کردیم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کرمانشاه با بیان اینکه کارمزد دریافتی توسط بانک صفر تا چهار درصد است، گفت: مبالغ جمع آوری شده از محل هزینه دیرکرد اقساط که به آن وجه التزام گرفته می شود در امور عام المنفعه هزینه خواهدشد.

نجفی شعاع افزود: با هزینه جمع شده این ابزار بانکی در سال گذشته ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام بیمه حوادث شد،  در سال های گذشته نیز ساخت خانه های روستایی در مناطق سیل زده و مدارس و خانه بهداشت در مناطق محروم ساخته شده است.

وی با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی و کمک به اشتغال محرومین گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک محسوب می شود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کرمانشاه اعلام کرد: در چند سال اخیر با تعامل صورت گرفته با نهادهای حمایتی ۴۰۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت، ۲۲۶ میلیارد ریال وام اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۶۹ میلیارد ریال وام اشتغال مددجویان بهزیستی و چندین میلیارد ریال تسهیلات مربوط به بنیاد مسکن مستضفعان، اداره کل زندان ها و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری پرداخت شده است.

نجفی شعاع افزود: همچنین توانستیم وام های اشتغال زیادی با سقف ۵۰۰ میلیون ریال را در اختیار افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار دهیم.

بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۴۰ شعبه در سراسر کشور دارد که ۲۴ شعبه آن در استان کرمانشاه فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها