سخنگوی وزارت بهداشت به «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» پیوست

تهران- ایرنا- دکتر سیماسادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن پیوستن به «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» از عموم هم‌وطنان دعوت کرد که به این پویش بپیوندند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه ضمن قرائت بخش‌هایی از کتاب «دا» برگرفته از خاطرات «سیده زهرا حسینی» از دوران هشت سال دفاع مقدس از عموم هم‌وطنان دعوت کرد که به «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» بپیوندند.

لاری ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش اثرات سوء شیوع ویروس کووید-۱۹ همچنین از مردم درخواست کرد تا با افزایش سرانه مطالعه به افزایش آگاهی اجتماعی کمک کنند.

«پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» به همت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری فرهنگ‌سرای رسانه در فضای مجازی راه اندازی شده است.

این پویش که با هدف ترویج مردم کشورمان به مطالعه و کتابخوانی آغاز به کار کرده از همگان دعوت کرده است تا در ساعت ۲۰ شب به مدت ۲۰ دقیقه کتاب بخوانند و تصاویری از آن را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارند.

از ابتدایی آغاز پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰ تا به امروز که یک هفته از این دعوت همگانی می‌گذرد، این پویش با استقبال ویژه‌ای از سوی مردم، اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی مواجه شده است.

در میان چهره‌های شناخته‌شده سیاسی که تاکنون به «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» پیوسته‌اند می‌توان به محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی معاونان وی اشاره کرد.

هنرمندانی چون منیژه حکمت، هانیه توسلی، امین زندگانی، مهران رجبی، هومن حاجی عبداللهی، امید بنکدار، بابک کریمی، سوگل طهماسبی و علی مشهدی نیز از جمله کسانی هستند که با حضور در «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰»، از عموم مردم دعوت کرده‌اند که به این پویش بپیوندند.

همچنین در جمع نویسندگانی که در «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» حضور دارند می‌توان به ناهید طباطبایی اشاره کرد. محمد سلوکی، عبدالله روا، امیرحسین قیاسی، مژده لواسانی، نیما کرمی و عبدالرضا امیراحمدی نیز از چهره‌های رسانه‌ای هستند که به این پویش کتابخوانی پیوسته‌اند.

فرشاد پیوس بازیکن پیشکسوت تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در کنار جلال ملکی، یاسر خاسب، چنگیز حبیبیان و محمدرضا مهدوی از دیگر چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که «پویش کتابخوانی ۲۰و۲۰» پیوسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha