افزایش ۴۸۰ میلیون دقیقه‌ای سرانه مطالعه در کشور با پویش «۲۰ و ۲۰»

تهران-ایرنا-دبیر اجرایی پویش کتابخوانی «۲۰ و ۲۰» گفت: اگر پیوستن مخاطبان به این پویش همچنان ادامه‌دار باشد، پویش «۲۰ و ۲۰» تا پایان سال منجر به افزایش ۴۸۰ میلیون دقیقه‌ای سرانه مطالعه در کشور می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از فرهنگسرای رسانه، «مهدی محمدی» اظهارداشت: این پویش به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راه‌اندازی و فرهنگسرای رسانه به عنوان دبیر اجرایی این برنامه انتخاب شد.

وی گفت: شعار این پویش «هر شب ۲۰ دقیقه کتاب بخوانیم» است و در آن از مردم دعوت به عمل می‌شود که راس ساعت ۲۰ هر شب به مدت ۲۰ دقیقه مطالعه کنند.

«محمدی» افزود: کتاب و کتابخوانی و توجه به مقوله بسیار مهم مطالعه، همواره یکی از دغدغه‌های مهم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده و در فرهنگسرای رسانه نیز ویژه برنامه‌های متعددی با این موضوع برگزار شده از همین رو، به دنبال اقدامی متفاوت بودیم تا مردم را به کتابخوانی تشویق کند.

رئیس فرهنگسرای رسانه اظهارداشت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که به دنبال داشت، اوقات فراغت بسیار خوبی را در اختیار مردم کشور قرار داد و چه خوب است که این زمان فراغت با کتاب غنی شود.

وی گفت: یکی از موضوع‌های مهم برای ما این است که خانواده‌ها در کنار هم کتاب بخوانند تا این موضوع تبدیل به فرهنگی عمومی شود، در حقیقت همه گروه‌های جامعه را هدف قرار دادیم و از تمام رده‌های سنی درخواست داریم تا به این پویش بپیوندند.

«محمدی» افزود: کودکان و نوجوانان، بزرگسالان و دنیادیدگان می‌توانند با پیوستن به این پویش در کنار همدیگر کتاب بخوانند و حتی کتاب‌هایی که سودمندند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰۰ نفر به پویش کتابخوانی «پویش کتابخوانی ۲۰ و ۲۰» می‌پیوندند، اظهارداشت: اگر این روند ادامه داشته باشد، پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال حدود ۴۰ هزار نفر به این پویش بپیوندند.

دبیر اجرایی پویش «۲۰و۲۰» گفت: اگر همه اعضای پویش، وفادارانه ۲۰ دقیقه مطالعه کنند، در پایان سال پویش «۲۰ و ۲۰» باعث افزایش ۴۸۰ میلیون دقیقه‌ای سرانه مطالعه در کشور خواهد شد، این عدد معادل مطالعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب با متوسط ۲۰۰ صفحه است.

«محمدی» درباره ترویج پویش کتابخوانی «۲۰و۲۰» توسط چهره‌های شناخته شده بیان کرد: در ۱۰ روز ابتدایی این پویش، بیش از ۳۰۰ چهره شناخته‌شده فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، ورزشی و اجتماعی به آن پیوستند.

وی افزود: «محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش یکی از نخستین چهره‌های شناخته‌شده‌ بود که به این پویش پیوست، در میان چهره‌های هنری می‌توان به «منیژه حکمت»، «پوران درخشنده»، «هانیه توسلی»، «هومن حاجی عبداللهی»، «امید بنکدار»، «بابک کریمی»، «سوگل طهماسبی»، «علی مشهدی»، «یاسر خاسب» و ... اشاره کرد.

دبیر اجرایی پویش « ۲۰ و۲۰» اضافه کرد: «محمد سلوکی»، «عبدالله روا»، «امیرحسین قیاسی»، «مژده لواسانی»، «نیما کرمی»، «عبدالرضا امیراحمدی» از چهره‌های رسانه‌ای‌، «فرشاد پیوس» بازیکن پیشکسوت تیم ملی و باشگاه پرسپولیس و «محمدرضا مهدوی» فوتبالیست پیشکسوت در کنار «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز به این پویش کتابخوانی پیوستند.

«محمدی» اظهارداشت: همچنین تولیدات تبلیغاتی این پویش که در صفحات مجازی تمام مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد، در ۱۰ روز ابتدایی آغاز پویش بیش از ۲ میلیون بار بازدید داشته است.

رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: پویش «۲۰و۲۰» پویش سراسری است و از عموم مردم دعوت می‌کنم تا به آن بپیوندند؛ چرا که اگر این روند ادامه‌دار باشد، تنها در ساعت ۲۰ روز شنبه ۳۰  اسفندماه امسال، اعضای «پویش مطالعاتی ۲۰ و ۲۰»، ۷ میلیون ۵۶۰ هزار دقیقه مطالعه خواهند کرد که این عدد معادل ۲ و نیم میلیون صفحه یا بیش از ۱۲ هزار کتاب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha