استاندار: شهرداری‌های خراسان شمالی باید درآمدزایی خود را بیش‌تر کنند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: این نگاه درستی نیست که شهرداری‌ها از دیگر بخش‌ها کمک بگیرند و ضروری است شهرداری‌های استان برای ایجاد منبع درآمد فعال‌تر عمل کنند.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، پنجشنبه در نشست شورای اداری شیروان اظهار داشت: وضعیت حمل و نقل عمومی در شهرهای استان از دیگر شهرهای کشور ضعیف تر است و در واقع مردم دارند تاوان تعلل و سهل انگاری مسوولان در انجام کارهایشان را می دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه ذهن و فکر شهرداری شیروان باید پروژه های سرمایه گذاری حوزه شهری را به سوددهی برساند، افزود: بودجه کنونی شهرداری شیروان بسیار پایین است و لازم است که شهرداری این شهر با کمک اعضای شورای شهر، طرح ویژه ای را برای بهره مندی اقتصادی از ظرفیت عبور سالانه میلیون ها مسافر از این شهر داشته باشد.

شجاعی با انتقاد از وضعیت عمران و آبادانی شیروان، افزود: شیروان شهر نوپایی نیست و شهرداری دومین شهر استان باید با فکر، تلاش و برنامه ریزی به دنبال ایجاد تحول برای توسعه درآمد خود باشد.

دستاورد ۱۹۰ میلیارد ریالی سفر استاندار برای شیروان

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در این سفر حدود ١٩۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی شیروان پیش بینی شده است، گفت: تا دهه فجر باید کلیه پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ٩٠ درصد جمع بندی و با تخصیص اعتبار، تکمیل شده و به بهره برداری برسد و دیگر پروژه ها نیز بر اساس پیشرفت فیزیکی اولویت بندی و تمامی بخش ها در پروژه های تعریف شده معطل مانده دیده شود.

شجاعی با اشاره به درخواست نمایندگان بخش اقتصادی در این نشست مبنی بر تخصیص آب به واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: اگر سرمایه گذار باید از آب تخصیص یافته در زمان تعیین شده استفاده کند در غیر این صورت شرکت آب منطقه ای می تواند این تخصیص را قطع کند.

وی یکی از اهداف طرح سازگاری با کم آبی استان را استفاده صنایع از پساب برشمرد و افزود: متناسب با سند سازگاری با کم آبی استان صنایع استان مکلف به استفاده از پساب طی برنامه زمان بندی پنج ساله هستند.

استاندار خراسان شمالی در خصوص مصرف آب در بخش صنعت استان گفت: مدیران مربوط میزان آب مصرفی صنایع را مشخص کنند و برای صنایع آب‌بر استان نیز محدودیتی اعمال شده و برای صنایعی که مصرف بالای ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در سال دارند، طرحی در نظر گرفته شود.

شجاعی میزان آب مصرفی سالانه صنایع استان را هشت میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در برخی از جاها مثل شهرداری ها، باید برای آبیاری فضای سبز و غیره از پساب استفاده شود.

فرماندار شیروان نیز با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان مصرف آب بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: مصرف آب این مجتمع ۳۰ لیتر بر ثانیه است که آب سالانه تخصیص داده شده از محل سد بارزو شیروان برای آن یک میلیون مترمکعب است.

امین رضا مرآتی گفت: پیشنهاد می شود این نیروگاه ملزم به استفاده از پساب شود.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha