نظارت بر قیمت‌ها و فروش اجباری اجناس در دماوند شدت می‌گیرد

تهران – ایرنا - رئیس اداره صمت شهرستان دماوند گفت: طرح تشدید بازرسی‌ها از واحدهای صنفی و مبارزه با گران‌فروشی و فروش اجباری به دستور فرماندار شهرستان شدت می‌گیرد.

آرش آقاجان احمدی روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: این طرح توسط بازرسی فرمانداری، صمت، تعزیرات حکومتی، بهداشت، اتاق اصناف، اماکن، بسیج اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی انجام می شود و هر واحد گران‌فروش یا متخلف فروش اجباری مشمول سنگین‌ترین جریمه و پلمب برابر قانون است.

وی با بیان اینکه تمامی فروشگاه‌ها ملزم به صدور فاکتور رسمی با مهر هستند و باید به طور صددرصد حقوق شهروندان را رعایت کنند، افزود: هیچگونه گذشت یا تذکر شفاهی طبق دستور فرماندار توسط هیچ دستگاهی پذیرفته نخواهد بود و صرفا برخورد قاطع قانونی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تقاضای بنده از شهروندان این است در این طرح کمک نمایند و حتما از هر فروشگاهی که کالایی را خرید می‌کنند اگر ظن تخلف درآن به ذهنشان رسید، فاکتور بگیرند و شکایت خود را به بازرسی فرمانداری، صمت، تعزیرات و اتاق اصناف تسلیم کنند و پیگیر نتیجه باشند.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند همچنین با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در تولید و عرضه مرغ در شهرستان دماوند وجود ندارد، گفت: یکی از دلایل تشنگی بازار برای مرغ به علت جبران کاهش سهم مصرف گوشت قرمز است و این موضوع موجب شده قیمت مرغ بالاتر از حد متعارف باشد.

آقاجان احمدی با اشاره به اینکه ۲۵۰ تن مرغ گرم و منجمد تنظیم بازار از ابتدای آبان‌ماه تاکنون در شهرستان توزیع شده است، گفت: زیرساخت‌های مجهز و ساماندهی شده تولیدی در تولیدات دامی باعث شکوفا شدن این صنعت استراتژیک در کشور می شود ولی در سال‌های اخیر دچار تغییر الگوی سبد خانوار و کاهش درآمد تولیدکنندگان دامی و عدم تمایل در تولید شده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha