۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84141900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دید افقی در شهرستان خدابنده به ۱۰۰ متر رسید

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبر: 84141900
دید افقی در شهرستان خدابنده به ۱۰۰ متر رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر مه‌آلودگی هوا، دید افقی در شهرستان خدابنده از توابع این استان را به ۱۰۰ متر کاهش داد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شهرستان خدابنده با میزان دمای ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین ایستگاه هواشناسی کشور، به ثبت رسید، افزود: امروز آسمان زنجان ابری و در برخی مناطق مه آلود است و پیش بینی می شود با توجه به عبور سامانه بارشی جدید از روی منطقه و استان، بارش پراکنده برف به ویژه در قسمت نیمه شمالی زنجان، اتفاق بیفتد و تا روز دوشنبه شرایط آب و هوایی پایدار خواهد بود و سرما و یخبندان نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

سلطانی، میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

به گفته سلطانی، کمینه و بیشینه دمای هوای این استان طی ۲۴ ساعت گذشته در قیدار ۹- و ۰،  سجاس ۶- و ۱-،  خیرآباد ۶- و ۵ پری ۵- و ۷، ابهر ۵- و ۸، دندی ۴- و ۰، خرمدره ۴- و ۵،  صائین قلعه ۳- و ۷،  فرودگاه زنجان ۳- و ۴،  دانشگاه زنجان ۳- و ۷،  زرین رود ۳- و ۰، حلب ۳- و ۱، زنجان ۲- و ۸، باش قشلاق گرماب ۲- و ۳، گرماب ۱- و ۰، فیله خاصه ۱- و ۷، نیک پی ۰ و ۶، ماهنشان ۱ و ۳، آببر ۴ و ۹، گیلوان ۴ و ۱۰ و چورزق ۵ و ۱۰ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: با توجه به مه آلودگی هوا، دید افقی در شهر قیدار ۱۰۰ متر و در سطح مسیرهای ارتباطی برون شهری استان نیز به ۵۰۰ متر رسیده است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم، لازم است رانندگان احتیاط بیشتری کنند چرا که مه غلیظ دید افقی در سطح جاده‌ها و گردنه‌های زنجان را کاهش داده است و با کوچکترین غفلت و کم توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، می تواند به سوانح جاده ای تلخ و ناگوار، منجر شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha