۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84141636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۰۵ واحد تولیدی در استان سمنان تسهیلات تولید و اشتغال دریافت کردند

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۰۵ واحد تولیدی در استان تا کنون بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بهره مند شده‌اند.

به گزارش ایرنا، علی تشنه دل عصر چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در استانداری ابراز داشت:  از مجموع این تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۶۳ واحد به ارزش حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۴۲ واحد به ارزش یکهزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: در بخش تسهیلات رونق تولید ۹۹ نیز ، ۲۶۷ واحد تولیدی استان درحدود ۶ هزار و ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که سهم بخش صنعت ۴۸ واحد به ارزش پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سهم بخش کشاورزی ۲۱۹ واحد به ارزش ۴۰۵ میلیارد ریال است.

تشنه‌دل بیان کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹ که از شهریور سال جاری آغاز شده است ، ۴۴۸ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ، ۱۸۱ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه یکهزار و ۱۶۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شد که در جهت رفع موانع موجود  ۲ هزار و ۴۹۵ مصوبه به تصویب اعضا رسید که از این تعداد ، ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و بقیه در دست اقدام است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از یکهزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به ۲۶ واحد صنعتی موافقت و مشکلات بانکی و تامین اجتماعی چهار واحد تولیدی استان بررسی شد.

استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha