خیز فیلم‌سازان برای رسیدن به رقابت سی‌ونهم فجر

تهران- ایرنا- با اعلام رسمی برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در موعد مقرر، فیلمسازان برای رسیدن به معتبرترین رقابت سینمایی ایران آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، اخبار منتشر شده از فیلم‌های در حال تولید سینمای ایران نشان می‌دهد که فیلم سازان تدارک پر و پیمانی برای حضور در جشنواره سی و نهم دیده‌اند.

از جمله فیلمسازانی که این روزها در حال تدارک مراحل پایانی فنی و آمادسازی آثار خود هستند می‌توان به کاوه صباغ‌زاده، یوسف کارگر، داود نوروزی، حسین دارابی، مریم بحرالعلومی، علی میری و جواد اردکانی اشاره کرد.

«رمانتیسم عماد و طوبا» تا هفته آینده

فیلم بلند سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا به ‌کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده تا هفته آینده برای ارائه به فجر ۳۹ آماده می‌شود.

صباغ‌زاده درباره آماده بودن این فیلم سینمایی گفته که ۹۹ درصد کار انجام شده و تا هفته آینده فیلم آماده نمایش خواهد شد و امیدواریم اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبروی هم قرارداد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست...

در رمانتیسم عماد و طوبا بازیگرانی چون حسام محمودی، الناز حبیبی، علی انصاریان، مرتضی علی عباس میرزایی، ستایش تارانی،سانیا رمضانی، سام ولی پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«زد و بند» در راه جشنواره 

فیلم سینمایی زد و بند به ‌کارگردانی داود نوروزی در مراحل فنی قرار دارد و برای ارائه به جشنواره سی و نهم فیلم فجر آماده می‌شود.

زد و بند نخستین فیلم بلند سینمایی داود نوروزی است که به ‌تهیه‌کنندگی مقصود جباری و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است و برای ارائه به جشنواره سی و نهم فیلم فجر آماده می‌شود.

قصه‌ فیلم با روایتی معمایی به معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌پردازد.

امین زندگانی، هنگامه حمیدزاده، همایون ارشادی، فریبا کوثری، محمدعلی کیانی و سید مهرداد ضیایی از جمله بازیگران این پروژه هستند.

«مصلحت نظام» در جشنواره 

فیلم سینمایی مصلحت نظام به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی آماده حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر می‌شود.

این فیلم نخستین تجربه کارگردانی سینمایی حسین دارابی به حساب می‌آید و داستان آن در دهه ۶۰ می‌گذرد.

مصلحت نظام سومین فیلم تولیدشده در باشگاه فیلم سوره است که با بازی فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی و نازنین فراهانی در سکوت خبری جلوی دوربین رفت و هم‌اکنون مراحل فنی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر طی می کند.

باشگاه فیلم سوره پیش از این فیلم های بیست و یک روز بعد و فیلم جنجالی دیدن این فیلم جرم است را تولید کرده است.

«شهربانو» روایتی مادرانه

فیلم سینمایی شهربانو به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است، برای ارائه به سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر آماده شد.

شهربانو فیلمی مادرانه با مضمونی آسیب‌شناسانه و اجتماعی است که مبتنی بر چالشی در یک خانواده روایت می‌شود.

فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمدولی زادگان، علی کیان ارثی و بهرنگ علوی، با حضور یوسف تیموری و با صدای افتخاری مه‌لقا باقری تیم بازیگری این فیلم سینمایی را تشکیل می دهند.

«اتومبیل» به مقصد رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی اتومبیل به کارگردانی علی میری رامشه پس از ۴۰ جلسه و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به پایان رسید.

اکبر عبدی، مهدی کوشکی، سحر قریشی، ارسلان قاسمی، نیما شاهرخ شاهی، علیرام نورایی، شهرزاد کمال زاده، آزیتا ترکاشوند، امیر غفارمنش، ستاره آروین، سیدشعیب جلالی، رضا داودی، زهرا عماد، اکبر طارمی، سجاد اقدسی و بازیگر خردسال سانیا حیدری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم سینمایی که هم اکنون مراحل پسا تولید را پشت سر می‌گذارد، برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌شود.

تدوین فیلم را محمد توکلی، موسیقی متن را بهزاد عبدی و صداگذاری آن را سیدمحمود موسوی نژاد برعهده دارد.

«بانک زده ها» یک کمدی سیاه

فیلمبرداری فیلم سینمایی بانک زده‌ها به نویسندگی و کارگردانی جواد اردکانی و تهیه‌کنندگی علی رویین‌تن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایان رسید.

انجام مراحل فنی این کمدی موزیک‌مال شده سیاه به زودی آغاز می‌شود تا اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر امسال باشد.

نسرین مقانلو، قاسم زارع، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان، بیژن بنفشه خواه، منوچهر زرگر، پارمیدا قریشی، مینا عبدی، مسعود محمودی، پروین ملکی، الناز عبدی و سحر قریشی در ۲ نقش از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

قوه قضاییه، عوضی و آی بی‌کلاه نام‌هایی‌اند که پیش از این برای فیلم بانک زده‌ها در نظر گرفته شده‌ بود.

سازندگان فیلم به جای خلاصه داستان این عبارت را منتشر کرده اند: «زدم، زدی، زد؛ زدیم، زدید، خورد.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha