بررسی چالش‌های دریایی در قالب ۸ کارگاه آموزشی

تهران - ایرنا - هشت کارگاه آموزشی با هدف بررسی برخی چالش‌های دریایی و ارتقای آگاهی و دانش علاقه‌مندان در زمینه علوم دریایی برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، بهروز ابطحی رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، گفت: از این هشت کارگاه آموزشی که قرار است از ۲۲ آذر ۹۹ به مدت پنج روز به صورت وبینار برگزار شود، چهار کارگاه برای علاقه مندان در سراسر کشور و چهار کارگاه صرفا برای دبیران آموزش و پرورش استان های گیلان، مازندران، گلستان و بندرعباس برگزار می شود.

وی افزود: راهکارهای پایداری خلیج گرگان در شرایط کاهش تراز آب، تغییر اقلیم و فعالیت های انسانی، میراث فرهنگی دریایی در دریای خزر، پردازش داده های تنوع زیستی دریایی به کمک پلتفرم obis، سنجش از دور آبهای دریایی و ساحلی: پارامترهای کیفی و فیزیکی آب و «دریاشناسی خزر»  و «دانش افزایی پایه افیانوسی» ویژه دبیران آموزش و پرورش استان های «گیلان، مازندران، گلستان و بندرعباس» عناوین کارگاه است.

ابطحی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کارگاه ها که توسط اساتید برجسته و متخصص در حوزه های مرتبط برگزار می شود بتواند در ارتقای دانش در زمینه علوم دریایی، اقیانوسی و مباحث مرتبط و همچنین آشنا کردن مخاطبان با آخرین دستاوردهای پژوهشی، مثمر ثمر واقع شود.

هفته پژوهش از ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» برگزار می شود  و پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه، پژوهش و فناوری، مشارکت ملی، پژوهش، فناوری و جهش تولید، بزرگداشت پژوهشگران و فناوران، پژوهش، فناوری و علوم انسانی و پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی عناوین روزهای این هفته هستند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha