ورود مسافر به خراسان رضوی ۸۱ درصد کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ورود مسافر به این استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۱ درصد کاهش یافته است.

محمد صادق براتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هشت ماه گذشته از ابتدای امسال، ‌ورود مسافر به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد در بخش حمل نقل عمومی جاده ای، ۷۹ درصد در بخش حمل و نقل ریلی و ۷۰ درصد در بخش حمل نقل هوایی کاهش یافته است.

وی به آمار ورود مسافر به خراسان رضوی طی این مدت اشاره نکرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تشکر ویژه از اهتمام مردم استان و کشور به رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا افزود: امید است با ادامه این همکاریها روز به روز شاهد کاهش چرخه انتقال بیماری باشیم و در آینده نزدیک این بیماری کاملا ریشه کن شود و در پی آن شاهد حضور گسترده مردم ولایتمدار ایران اسلامی و جهان اسلام همراه با شور و نشاط معنوی در تشرف به قطعه ای از بهشت یعنی مشهد الرضا باشیم.

براتی افزود: آبان ماه امسال  نسبت به ایام مشابه سال قبل بسیار متفاوت است یعنی در آبان امسال کاهش ۷۷ درصدی را در بخش ورود وسائل نقلیه عمومی به مشهد و کاهش۷۴ درصدی به استان را شاهد هستیم. 

وی ادامه داد: میزان ورودی مسافر به مشهد در بخش حمل و نقل جاده‌ای عمومی ۴۹ هزار و ۵۱۹ نفر بوده در حالی که در دوره مشابه سال قبل این رقم ۲۱۱ هزار و ۴۷۲ نفر بوده است. 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی میزان کاهش ورودی در دو بخش هوایی و ریلی را به مشهد به ترتیب ۷۰ و ۶۶ درصد اعلام کرد.

براتی افزود: تعداد زائرانی که در این مدت از طریق حمل ونقل هوایی وارد مشهد شده اند ۴۳ هزار و ۳۰۲ نفر و تعداد افرادی که از طریق حمل نقل ریلی به مشهد مشرف شده اند ۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha