وزیر خارجه عراق: پایان بحران سوریه به نفع بغداد و منطقه است

بغداد – ایرنا- وزیر خارجه عراق در دیدار فرستاده رئیس جمهوری آمریکا در امور سوریه گفت که پایان دادن به بحران سوریه به نفع عراق و سایر همسایگان است.

به گزارش روز ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق و «جویل ریبورن» فرستاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه امروز (دوشنبه) در حاشیه اجلاس گفت وگوی امنیتی منامه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

براساس این بیانیه، دو طرف "راههای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه را بررسی کردند و وزیر خارجه عراق توجه دولت کشورش نسبت به پایان دادن به درگیری جاری در سوریه و یکسره و نهایی کردن پرونده آوارگان و مهیا کردن فضای امن برای بازگشت آوارگان به مناطق سکونت خود را ابراز داشت".

این بیانیه افزود: دو طرف همچنین به نقش بازیگران منطقه‌ای و بین المللی در بحران سوریه پرداختند.

براساس این بیانیه، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که "تداوم نبرد و درگیری در سوریه بر اوضاع امنیتی کشورهای همسایه آن تأثیر منفی می‌گذارد بنابراین، منفعت عراق و سایر کشورهای همسایه نیازمند پایان دادن به بحران سوریه است."

"جویل ریبورن" نماینده دولت آمریکا در امور سوریه جمعه گذشته در دیدار با ائتلاف مخالفان سوریه بار دیگر تأکید کرد که فشارها علیه دولت دمشق ادامه خواهد یافت.

وی گفت که باید فشار اقتصادی بر دولت سوریه از طریق تحریم‌های «سزار» افزایش یابد. وی البته در اظهار نظری عجیب مدعی شد که با این شرایط این دولت سوریه است که مسؤول تشدید بحران اقتصادی در این کشور است.

«سزار» یا «قیصر» در متون تاریخی و در سال های ۶۹ و ۶۸ میلادی لقب امپراتوران روم و در ادامه نیز امپراتوری آلمان بود و در روزهای اخیر به قانونی اطلاق می‌شود که از سوی آمریکا برای تحریم‌های بیشتر علیه سوریه و دوستان آن توسط ترامپ رییس جمهوری این کشور امضا شده است.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون سزار را بعد از شش سال تاخیر تصویب کردند و ترامپ نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد تا این قانون از ۱۷ ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود و اکنون در حال اجرا است.

بر اساس این قانون، علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، مشمول تحریم‌ها هستند.

این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریستها را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می‌دهند، نیز اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha