۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84138055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیری بهداشتی بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ مبتلا به کرونا در مراغه

مراغه - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۶ هزار و ۴۳۴ نفر که کرونای آنها مثبت بود تحت پیگیری‌های مراقبتی و بهداشتی در این شهرستان قرار گرفته‌اند.

اصغر تنومند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۹۱۷ خانواده در این شهرستان از آموزش های مراقبتی از بیماران کرونایی ارائه شده توسط خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت بهره‌مند شده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۶ هزار و ۲۳۱ نفر از افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری های مزمن که در معرض ابتلا به کرونا بودند، تحت قرنطینه معکوس در این شهرستان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۲ هزار و ۱۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان توسط مراکز بهداشتی از نظر مراقبت های بهداشتی پیگیری درمانی شدند.

تنومند با اشاره به سایر اقدامات بهداشتی انجام شده در این شهرستان گفت: در این مدت ۴۲۱ نفر به صورت ایزوله در منازل شخصی و مسکونی خود تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار گرفته اند و همچنین ۳۹۴ نفر از بیماران کرونایی نیز از طریق مراکز درمانی از تجویز دارو به صورت سرپایی بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت معیشتی برخی خانواده ها، ۲۵ خانواده مبتلا به کرونا نیز از خدمات حمایتی دانشکده علوم پزشکی در زمینه درمان بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اقدامات بهداشتی و نظارتی انجام شده در یک هفته اخیر در این شهرستان افزود: در این مدت، یک هزار و ۳۳۸ مورد بازدید بهداشتی از اماکن عمومی این شهرستان انجام شده که منجر به کشف ۱۳۵ مورد تخلف و هفت مورد پلمپ شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha