۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84137711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای استان قزوین به زیر صفر درجه رسید

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۸:۵۵
کد خبر: 84137711
دمای هوای استان قزوین به زیر صفر درجه رسید

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: دمای هوای سطح استان هم اکنون به زیر صفر درجه رسیده و این وضعیت تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

مهدی آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، سامانه بارشی که از ۲ شب گذشته وارد استان شده تا ظهر امروز در سطح منطقه باقی خواهد ماند و از بعدازظهر نیز به تدریج خارج خواهد آسمان قزوین را ترک خواهد کرد.

وی ادامه داد: این سامانه طی مدت زمان فعالیت خود بارش‌های خوبی را در سطح استان به همراه داشته تا جایی که میزان بارش برف در آوج ۲۰ و سیردان در بخش طارم سفلی ۱۱ سانتی‌متر بوده و بارش باران در بویین زهرا نیز ۲۷ میلی‌متر ثبت شده است.

وی یادآور شد: با ترک سامانه بارشی از بعدازظهر امروز، تا روز چهارشنبه هفته جاری شاهد وضعیت جوی پایدار و آسمانی صاف در سطح استان خواهیم بود اما همچنان استقرار توده هوای سرد و کاهش دما در سراسر استان پیش بینی می‌شود. 

به گفته این کارشناس هواشناسی، با توجه به بارش برف، شهروندان و رانندگان باید مراقب کولاک، کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده‌ها باشند.

آخوندی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته شهرستان آوج با منفی ۶ و قزوین با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و کمینه دمای هوای قزوین نیز طی این مدت صفر درجه به ثبت رسیده است.

 وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha